PC valt random uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jokertjuhh

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Ik denk dat er een probleem is met mijn videokaart, maar weet het niet zeker.

Een paar maanden geleden begon bij pc random uit te vallen, op het begin niet zo vaak, 1x per week/maand, maar na een tijdje gebeurde het ongeveer elke dag. Als ik de pc dan weer opstartte viel die soms meteen weer uit en weer uit of hij deed het gewoon weer voor een aantal uur. Toen op een gegeven moment ging mij pc niet meer aan, ik heb de videokaart in een ander slot gezet en toen deed die het weer zonder problemen.

Alleen nu begint die weer hetzelfde te doen, soms doet de pc het voor een week niks aan de hand en soms valt die 3x per dag uit. Zou ik met een programma kunnen iets kunnen checken of moet ik de videokaart terug naar de winkel brengen als het door de videokaart komt?

Sorry als dit niet de juiste forum sectie is, wist niet waar ik het moest plaatsen.

PC specs:
Corsair CS750M
ASrock B75 Pro3
8GB Ram
GTX 770 4 GB
i5 3450

Een paar maanden geleden schrijf je.......... heb je een migratie naar Win 10 gedaan?
Download het tooltje speccy hier eens (klik op de groene rechthoek met daarin de witte tekst : download latest version) en vertel wat de de temps zijn van de processor, moederbord en videokaart in idle, maar ook in stressed situaties.

Als een machine random uitvalt, dan zijn er theoretisch een viertal mogelijke directe oorzaken :
- de voeding is niet jofel meer,
- een van de geheugenreepjes is niet in orde,
- de machine wordt te heet (kan div. oorzaken hebben)
- Windows 10.............

daarnaast nog een heleboel andere mogelijkheden waaronder idd. een defecte videokaart, niet echt fijne videokaartdrivers (onder Windows 10!!!), probleem met moederbord.

Gelet op hoe je het probleem beschrijft en wat er gebeurd is (tot nu toe) is mijn 1e gedachte niet direct een defecte of bijna defecte videokaart.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan