Pc valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

girly3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2004
Berichten
4
Ik heb een Compaq Presario 5000, PIII, 667 MHz. De computer val heel vaak uit, we denken dat het een koelingsprobleem is. Er hebben al mensen en bedrijfen ernaar laten kijken. Bij die mensen en bedrijfen valt de computer niet uit, maar bij ons wel. Als het koel weer is dan blijft ie lang (3 uur) aan is het warm weer blijft ie korter aan (2 uur). Weet iemand het probleem misschien. Het liefst in een begrijpelijke taal voor iemand die niet veel van computers afweet.
Alvast bedankt:thumb:
 
lijkt inderdaad op een koelings probleem ,zit er niet teveel stof op de fans.staat de pc op grond?
 
Mijn AMD Athlon met MSI motherboard had hetzelfde. Ruim een jaar mee getobd. (PC is nu 3 jaar oud)
Blijkt het een fout te zijn van het moederbord. Toen dit er uit gehaald was bleek er roest bovenop condensatoren (zo zag het er uit) te zitten. Ik zou zeggen: Neem een zaklantaarn, haal de zijkant er af en kijk. Kun je in ieder geval iets uitsluiten. Ook bij mij: warm weer veel uitval koel weer minder maar op het laatst was er geen verschil meer. Om de haverklap.

Inmiddels is mijn moederbord gereviseerd. Gratis. Dus als je een K7t pro enz hebt zou ik maar eens goed kijken.
 
De computer staat niet op de grond. We hebben dat ding al meerdere malen bijna helemaal uit elkaar gehaald zelfs de monitor en helemaal schoongemaakt. Dus stof is het probleem niet. En de garantie en weet k veel allemaal is al meer dan een jaar afgelopen. We hebben al heel vaak contact geprobeerd te maken met dat bedrijf, maar dan is het weer in gesprek en dan is het weer dit en dan weer dat.
 
Je zegt dat de pc bij anderen niet uitvalt? Lijkt me meer een probleem met je voedingsnet. Zijn er sterke schommelingen in de spanning waar je woont?
 
Ut klinkt raar maar wij hadden ook al iets in ged8en dat het met het stroom enzow (kweenie hoe het heet) te maken heeft. Want me hebben al veel magnetronnen en koelkasten enzow gehad ze begaven ut allemaal, maar toen me ouders in een ander huis woonden ging alles veel en veel langer mee. Het is gewoon supah raar.
 
Ik zou toch je stroomnet nog eens laten controleren door je energiebedrijf. Lijkt me duidelijk dat er iets goed mis is.
 
keej, k zal tegu me ouders zeggu! Hopelijk is het probleem makkelijk te vinden, maarja dat zal tog wel niet zow zijn. Maarre wel alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan