PC valt spontaan uit bij games (geen overhitting)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spluh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2013
Sinds een tijdje valt mijn pc uit als ik een zwaar spel start, Far Cry3 / Battlefield 3 / StarCraft2
Soms is het gelijk bij het opstarten van het spel, soms na een uur of soms helemaal niet.
Met uitvallen bedoel ik letterlijk een power-down van de pc-kast. Moet weer opgestart worden met de power-knop. (Geen BSOD)

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (wat niet hielp),
- Het ligt niet aan de temperatuur (gemeten met verschillende programma's, niks schokkends <60).
- Ook bij 3dMark valt hij uit.
- Geen problemen met prime95.
- Aangesloten op een geaarde stopcontact (Ander verlengsnoer enz)
- PC schoon gemaakt. (Weinig stof gevonden)
- DVD/CD drives ontkoppeld

Ook heb ik de pc terug gebracht naar de winkel.
Ze hebben hem 'extreem' getest, maar hij is nooit uitgevallen. Ook FarCry3 een hele nacht aan gehad.
Dus zou het dan toch een 'extern' probleem kunnen zijn. (Scherm of een ander IO device)

Ben het een beetje zat aan het worden, de winkel kan me niet helpen (Ik kan hem wel nog een keer terug brengen maar dan ben ik hem zeker lang kwijt).

Heeft iemand een idee? Zie ik iets over het hoofd?
Alvast bedankt!

Systeem specs;
Windows 7 SP1
AMD X6 1100T
12 gig mem (4+4+2+2 @ 9-9-9-24)
AMD Radeon HD 6850
SSD OCZ-Vertex3 (120Gig)
HDD Samsung (2TB)

gebruik je een geaard stopcontact? heb je een webcam? verwijder alle randapparatuur die je niet gebruikt.

hebben ze bij de winkel getest met je EIGEN voeding?

Zoals ik al schreef, ik gebruik nu inderdaad een geaard stopcontact en dat maakt geen verschil.
Ik heb eigenlijk geen rand apparatuur naast 2 schermen en USB bluetooth voor muis/toetsenbord

In de winkel hebben ze het systeem as-is getest, dus niet de voeding vervangen.
Het kan natuurlijk ook toeval zijn geweest dat hij daar een nacht aan bleef staan..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm klinkt toch als videokaart / voeding. Je kunt eens een programma als furmark gebruiken om te zien of je de problemen wat consequenter naar voren kunt krijgen.

Eventueel je bluetooth dongle op een andere USB poort proberen, maar ik denk niet dat dat het is. Dit soort dingen veroorzaken wel vaker blue screens, maar complete uitval heb ik zelf nog nooit gezien

Ja het lijkt mij ook dat het in de grafische kaart moet zitten.
Ik heb even FurMark gedraaid, na 5 min niks gebeurt, GPU @ 75 graden. (1080p 2xMSAA)

Straks even iets langer laten draaien

Ik denk dat er niks anders op zit dan de pc maar terug te brengen..

Edit
De pc viel inderdaad weer uit na 10 minuten...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan