PC valt spontaan uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

bor de wolf

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2003
Berichten
21
Mijn PC valt spontaan uit ( na ca. 15 minuten )
het betreft een P IV 2,4 met 512 DDR Windows XP Professional.
Norton Antivirus met de laatste updates.
Ik heb al een Full System check laten uitvoeren en ben virus vrij.

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en zoja; wat kan hier tegen gedaan worden....?


Alvast bedankt
 
Word je PC niet te warm ?
Wat voor foumeldingen krijg je in beeld ?
heb je al een gescand op spyware ?

Groeten Oossie
 
De PC wordt zeker niet te warm.

Punt is dat ik probeer een netwerkje te maken.
Ik heb Kabel Internet, een Notebook en een PC waar de Kabelinternet binnenkomt.
Ik gebruik een hub, heb die wizzard laten lopen wat overigens totaal mislukt is en sindsdien valt de pc om de haverklap uit.
meestal zitten hier zo'n 15 a 20 minuten tussen.
Ik heb add aware laten draaien en die bestanden die hij vond al verwijderd.
Kan het zijn dat door die mislukte netwerk setup pogingen de PC van slag is en hoe maak je al die instellingen ongedaan?

Ik snap er echt niets meer van.

Voor die pogingen liep het fantastisch.
Geen virussen.
Wel ooit die MS Blast worm gehad, maar deze heb ik weggekregen met een bestandje van de Microsoft website.
Ook heb ik deze weer eens uitgevoerd ( want wie weet was het inderdaad wel die Worm weer ).

Al mijn goede bedoelingen ten spijt herhaalt het probleem zich steeds maar weer....


wie o wie heeft dit ooit eerder meegemaakt.

Oh ja.......

Ik las op de forums dat in mijn geval ik ook met een softwarepakket Proxy toch dat Notebook op het internet krijg......

Heeft iemand hier ervaring mee?



Alvast bedankt
 
Als je denk dat het probleem door je netwerk word veroorzaakt, kun je deze topic eens doorspitten.

Succes

groeten Oossie
 
Laatst bewerkt:
Deze stappen heb ik gevolgd en precies zo gedaan zoals het er stond, maar aan het einde van het verhaal verscheen volgende melding;

Wizzard Netwerkinstelingen niet voltooid.....!!!!!

ik heb dus kabelinternet.'
De utp kabel gaat in een hub ( geen uplink,maar gewoon in een poortje)
aan 1 poort hangt mijn PC met de Essent computernaam CPxxxxxxxx voor mijn Internet,
Deze krijgt van Essent een IP adres

aan een ander poortje hangt een notebook.
Ik denk dat hier het probleem ligt.
Ik weet namelijk niet hoe ik deze netwerk kaart moet instellen.
DHCP of vast IP adres.
als het al vast is, wat krijgt ie dan voor een adres om dat de PC al een 217.121.xxx.xxx gekregen heeft.

Ja ik ben hier waarschijnlijk te dom voor. maar ik snap er echt niets van........

Het notebook hangt dus moederziel voor Jan Klaasen aan de hub want er gebeurt geen ene moer met dat ding.

help....!!!!
 
Kun je kijken welk ip adres beide computers hebben,
kun je pingen tusen beide systemen, zijn beide computers lid van dezelfde netwerkgroep ?

staat het gateway adres wel goed ?

Groeten Oossie
 
Op de pc is de tweede kaart dus 192.168.0.1
de notebook heeft 192.168.0.2
Werkgroep = MSHOME ( beide dus )

Als ik vanaf de pc een ping stuur naar de notebook krijg ik netjes antwoord.
Andersom helaas niet.

Ik heb nergens een gateway ingesteld.........

Maar als ik de notebook kan pingen moet ik hem toch ook kunnen zien in de verkenner?
dat is ook niet het geval....

Ja ik ben maar een beginner.......



Misschien heb je iets aan volgende info:

Kabel-Internet rechtstreeks naar netwerk-kaart No 1 in de PC. deze ontvangt met DHCP 217.121.xxx.xxx

in deze pc netwerk-kaart No2 = 192.168.0.1
deze is verbonden met de hub ( gewoon poortje)
met een normale utp kabel.

aan deze hub hangt dus de notebook met adres 192.168.0.2
geen gateway wel een gewone utp kabel.


hilfe
 
Laatst bewerkt:
Als je op deze manier een netwerk maakt, heb je geen gewone (straight ) kabel nodig maar een crossed cable

Groeten Oossie
 
bor de wolf,
Ga naar ALT-CTRL-DEL en beeindig de Norman antivirus eerst.
En verwijder hem daarna met configuratiescherm-software. Dat moet dan wel zonder probleem verlopen.
 
ja ik heb het ook

Ja heb het zelfde, ook ongeveer om het kwartier ,
alleen ik bouw geen netwerk ? heb jij intussen de oplossing

greetz Pedaff
 
Ik heb ooit zoiets aan de hand gehad met de computer van een vriend. Alles nagekeken in de software. Niks abnormaals te vinden ! Ik heb uiteindelijk de voeding van mijn (oude) computer in de zijne gezet. En het probleem was opgelost. Het bleek dus te gaan om een voeding die af en toe storingen gaf. Heb je nog een computer in huis staan ? Verwissel de voedingen eens. Wie weet...
 
Ik heb dit probleem ook meegemaakt, kon ook niets vinden.
Terug bij de leverancier bleek er een fout in 't moederbord te zitten.
Gelukkig was deze pas een jaar oud en werd gratis verwisseld.
Ik denk dan ook dat je te maken hebt met een hardwareprobleem.
 
Ik denk dat bor de wolf nu zoveel meningen heeft gehoord dat hij er verwarrender uit is gekomen dan toen hij op helpmij kwam denk ik :D
 
ik heb dit ooit ook meegemaakt maar dat kwam door Norton antivirus....en Via chips op het moederboard. Norton schijnt dat niet prettig te vinden. (trouwens Norton de-installeren moet je doen met behulp van een speciaal programma wat je bij Norton op kunt halen). Echter uw systeem heeft voordien foutloos gelopen (denk ik) dus verwacht ik daar het probleem niet. Aan de ander kant, Norton even de-installeren, met behulp van het speciale programma!!! kan geen probleem zijn. en dus de moeite van het proberen waard.



Askkey
ps ik heb oude ervaring met de "proxy" waar u naar vraagt maar wellicht weet ik een andere mooie gratis oplossing. (daarvoor moet u me even apart mailen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan