pc valt spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petra H

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Hallo, mijn PC (Packard bell) is 5 maanden oud en valt sinds een tijdje steeds uit. De ene dag pas na een paar uur, de andere dag na een half uur en vervolgens steeds sneller. In de veilige modus totaal is er totaal geen probleem. Alle dingen die bij anderen op dit forum staan hebben we al geprobeerd. Temperatuur is normaal, er is geen stof, er staan geen foutmeldingen in msconfig.
Ik dacht dat het te maken had met spelletjes die ik speelde. Geen grote grafische games, maar een potje patience op zylom of king.com ofzo. Op andere pc's nooit problemen mee gehad.
In het logboek geeft hij wel problemen aan maar ik kan daar niet goed wijs uit. Bij beheersgebeurtenissen staan fouten gemeld in WMI en Outlook. In de veilige modus kan ik het logboek niet goed lezen en als ik via de normale versie opstart, valt de pc al uit als ik de logboeken wil openen.
Kan het aan het Office pakket liggen? Dit zelfde pakket werkte op mijn vorige pc zonder probleem.
Heeft iemand nog een idee?
Groetjes, Petra

Ik heb dit bij mijn acer gehad.

Het is klein rottig probeempje, ik weet niet als jij het hebt
maar bij mij waren mijn sensoren op mijn moederbord stuk die meeten de Temparstuur
Aleen was mijn moederbord zo ingesteld dat als iets heter werd als 65 C dat dan mijn pc meteen wred uitgeschakeld...

Mijn sensoren waren stuk dus om de zoveel minuten viel ie uit terwijl mijn hardware maar iets van 20 C was. Dit probleem wat ik echter had was permanent en heb van de fabrikant een hele niewe pc gekregen :) aleen wel een erg vervelend probleem.

en het zo best kunnen dat jou mod het ook heeft.

Grtz Applefaq.

Volgens mij ben ik pas in de bios de mogelijkheid tegen gekomen om die beveiliging (het uitslaan vd pc) uit te zetten.
Daarmee zou ik dan toch kunnen testen of het aan die sensoren ligt? of denk ik nu verkeerd?
En zou hij dan in de veilige modus niet te warm worden?
In de bios geeft hij namelijk hele normale temperaturen aan.

Laatst bewerkt:
hij geeft aan dat het moederbord onbekend is. Via everest heb ik wel het volgende kunnen vinden. Hopelijk zegt het jou iets meer als dat het mij zegt.
Op een andere pc geeft hij hierbij ook de temperatuur van het moederbord aan. Bij deze kan ik dat nergens vinden.

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype CPU, nVIDIA MCP
GPU sensortype Driver (NV-DRV)

Temperaturen
CPU #1 / Kern #1 39 °C (102 °F)
CPU #1 / Kern #2 43 °C (109 °F)
GPU 64 °C (147 °F)

Spanningswaarde
CPU Core 1.04 V

Owww.... Als je pc/BIOS niet weet wat voor mod je hebt dan ligt het daarnaan
En hoe bedoel je .. is onbekend. staat dat er echt. Strange..

yep, dat staat er echt
Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 64-0100-000001-00101111-121008-MCP7A$81EP8P05_THIS BIOS IS EXCLUSIVELY FOR PACKARD BELL ONLY (R01-A2)
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (QDR)
Bus Breedte 64 bit
Bandbreedte 6400 MB/s
Effectieve kloksnelheid 800 Mhz
Bus Type Intel AGTL+

Aha.. Een moederbord gemaakt door parketbell als ik het goed lees
Zit er nog garantie op je pc ?

ja, hij is nog geen half jaar oud. Maar kan het echt aan de hardware liggen als alles wel goed werkt in de veilige modus?
Wat denk jij? terugsturen naar PB?

Tja. als jij garantie hebt Wist ik het wel :D
Wees blij dat je nog garantie hebt meteen bellen :)

Oké, ik breng hem terug naar de winkel.
bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan