pc valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

allenms

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
Berichten
2
sinds een tijdje geleden valt mijn pc steeds uit als ik het opstart, hij begint eerst met laden (ik krijg dan de naam van de merk te zien) daarna valt hij uit, soms start de pc helemaal op en valt dan na 10 seconden weer uit of halver wege. ik heb zovaak geprobeerd, het lukt maar niet.

ik dacht dat het aan de windows lag en heb dus een nieuwe gezet maar geen resultaat. in safe mode gebeurt ook het zelfde. ik heb systeemkast niet geopend en heb dus ook nergens aan gezeten, het gebeurde zomaar.

als hij dus uitvalt gaat de monitor uit , de lampjes van de toetsenbord en de muis ook. maar je de lampje van de systeemkast blijft aan en je hoort het geluid van de systeemkast ook, hij blijft als hetware aan, maar al het andere gaat uit. wat je ook indrukt het heeft geen zin.
je kan alleen opniuw starten, maar hij gaat toch weer uit.
 
Kijk eens of je koelers goed stofvrij zijn, zoals van je processor en videokaart en eventueel chipset.
Geeft die trouwens geen blauwscherm met fout melding?
 
Kan ook zijn dat de voeding niet goed meer is. Toevallig gistern ook bij iemand geweest die problemen had met zijn pc. Zo deed de pc het goed en dan ineens viel hij uit.

Voeding vervangen en hij draait weer prima.

Het beste zou je dit eerst moeten uittesten met een tijdelijk voeding zodat je dit kun uittesten. Als je daar zelf geen kennis van hebt kun je beter even lang een PC winkel gaan en of vriend met ervaring en vragen of zij dit kunnen testen.

Maar ik zou zoals SJJ aangeeft even de kast openhalen en alles heel voorzichtig schoon en stofvrij maken. Stof is een een groot probleem in Pc's en zorgt voor vele problemen.

Terwijl de kast openstaat en schoon is gemaakt kun je hem eens aanzetten en kijken of alles ook goed draait qua ventilatoren want het kan zijn dat er 1 niet meer (goed) werkt en dus wordt de PC te heet en valt hij ook uit.

En bedankt dat ook al gebeurt het zomaar en altijd iets stuk kan gaan en in dit geval zul je minimaal de kast open moeten maken voor nader onderzoek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan