PC valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
66
Mijn PC valt sinds 2 weken zomaar uit. De eerste keren met tussenpozen van enkele dagen maar vanavond achter elkaar. Zodra alles bijna geladen is klapt hij eruit. Opstarten in veilige modus was ook geen optie. Systeemherstel was geen optie. Al een tijdje geleden begon hij ook zo nu en dan vast te lopen (maakte niet uit of ik met de PC bezig was of dat ik niets deed) Ik zit zelf aan de videokaart te denken maar dat slaat misschien nergens op.

Draai regelmatig antivirus programma's e.d. Ik zit zelf niet aan een virus te denken

Graag hoor ik van jullie
 
Dan zou ik eerder aan de voeding e/o geheugen denken,hoe oud is een en ander? Gaat je pc helemaal uit? Of loopt hij vast in Windows?
 
Laatst bewerkt:
Dat van die voeding kwam mij vannacht ook beter voor. Maar op je vraag terugte komen. Ja de PC valt helemaal uit. Alles zwart en lampjes van de PC uit. Het spul is van vorig jaar juni dus nogniet aan vervanging toe. Kan ik dat van die voeding oplossen door de voedeing van de PC van mijn man te gebruiken? Hij heeft net zo'n setje als ik, maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Trouwens, ik zet nu de pc aan en hij blijft al 5 minuten draaien en alles is geladen,

Kan het iets met koeling te maken hebben. Toen hij gisteren steeds uitviel stond de pc al een hele dag aan. (Wat veel vaker voorkomt hoor, soms meerdere dagen)
 
Beetje late reactie,weekend weinig tijd gehad.betreffende je probleem krijg ik 't idee dat we 't over 'n laptop hebben? Als dat zo is moet je ff 't volgende in acht nemen:
1e Als je vaak op netstroom werkt wordt door iedere fabrikant aanbevolen de accu's te
verwijderen
2e Bij langdurig gebruik is het raadzaam iets tussen de laptop en de tafel te leggen een betere koeling c.q. luchttoevoer.Er zijn speciale standaards in de handel voor dit probleem.
3e Zorg dat er geen tafelkleed o.i.d. tussen de laptop en tafel aanwezig is.
4e Bij overhitte accu's kunnen ze idd verzaken en verkort tevens de levensduur.
Is bovenstaande niet van toepassing dan moet je je hardwaretemperaturen 's in de gaten houden,download pc-wizard-2009 en klik in het hoofdscherm op 't TempMetertje om al je temps uit te lezen(o.a. harde schijf,processor,moederbord,voeding) dat geeft je een goede indicatie omtrent de temps van je hardware.)
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan