PC valt steeds uit!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denzel90

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Hallo, een half jaar geleden viel mijn PC voor het eerst een paar keer uit. Ik heb hem toen open gemaakt en gestofzuigd en daarna deed hij het weer perfect. Na een aantal maanden zonder problemen viel hij weer steeds uit en toen heb ik hem weer gestofzuigd en nu ook de ventilatoren en koelingselement etc. helemaal schoon gemaakt --> hij deed het weer perfect. Nu, weer een paar maanden later, valt hij weer steeds uit en nu valt er eelijk gezegd niks meer schoon te maken dus wat moet ik doen?

Ik krijg geen enkele foutmeldingen hij vliegt er op willekeurige momenten uit. Ventilatoren werken allemaal en de temperatuur blijft altijd net onder de 40 en 50 (CPU en system temp. of andersom). Ik kan de PC ook pas weer aanzetten als ik het schakelaartje achter op de voeding uit zet, even wacht, en weer aanzet. Is de voeding kapot of is de harde schijf kapot of wat is er aan de hand? En hoe maak ik het en hoe duur is dit?

Alvast bedankt.

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Het moederbord is van MSI als het goed is en volgens mij is het meer een soort samengestelde PC en niet direct uit een PC-winkel gehaald. Maar ik heb ook geen verstand van computers dus misschien kan ik het wel makkelijk ergens zien?

Aangezien het je eigen computer is, weet je toch wel wat het is? (neem aan dat je hem zelf gekocht hebt)
Als het een zelf samengestelde is, dan heb ik even geen antwoorden en kan je beter wachten op iemand anders :)

Valt hij heel snel uit, of kan je er nog wel in?
Probeer dan eens de combinatie [windowstoets] + [pause/break]
Daar staat (bij een merk) pc de naam van het merk bij vermeld :)

Ik had hem een tijd terug van mijn vader z'n werk gekregen, vandaar.

Hij valt soms meteen uit en soms blijft hij gewoon een halve dag aanstaan, dus ik kan er nog wel in.

er staat: AMD Athlon(tm) XP 3000+
kloksnelheid: 2.11 GHz, 1,00 GB

Aangezien het je eigen computer is, weet je toch wel wat het is? (neem aan dat je hem zelf gekocht hebt)
Als het een zelf samengestelde is, dan heb ik even geen antwoorden en kan je beter wachten op iemand anders :)

Valt hij heel snel uit, of kan je er nog wel in?
Probeer dan eens de combinatie [windowstoets] + [pause/break]
Daar staat (bij een merk) pc de naam van het merk bij vermeld :)

Wat schiet je er mee om dan om dat te weten?:o

Laatst bewerkt:
Maar is het niet gewoon de voeding die kapot is, aangezien ik steeds die schakelaar moet omzetten? Of is dat niet mogelijk?

Ik speel btw ook nooit spellen en gebruik geen 'zware toepassingen' etc. Ik luister eigenlijk alleen muziek, zit op msn en een beetje op internet.

Laatst bewerkt:
Wat schiet je er mee om dan om dat tw weten?:o

Omdat sommige merk-pc's issues hebben misschien ;)
Acer: autoshutdown > bios flashen en het is opgelost
Packard bell: autoshutdown > voeding vervangen en het is (meestal) opgelost.
ga zo maar door

Zoals altijd heeft de PC het nu weer een tijdje gedaan en nu heeft hij weer hetzelfde probleem: hij valt weer steeds uit. Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn, want tot nu toe heb ik nog niet echt een oplossing hiervoor?

Maar is het niet gewoon de voeding die kapot is, aangezien ik steeds die schakelaar moet omzetten? Of is dat niet mogelijk?

Ik speel btw ook nooit spellen en gebruik geen 'zware toepassingen' etc. Ik luister eigenlijk alleen muziek, zit op msn en een beetje op internet.

Hele grote kans dat het de voeding is.
Welk merk voeding zit er in en hoeveel watt levert ie?
En wat zit er zoal aan hardware in de PC. Met name de videokaart is daarbij belangrijk.

Oké, de videokaart is een Radeon 9600 XT 256 M DDR/D/VO en hier een foto van m'n voeding met specificaties:
voeding.jpg

Sorry voor de grote van de foto

Laatst bewerkt:
De videokaart trekt niet veel watt. Dat zou met een 300 watt voeding moeten kunnen.
Probleem kan wel degelijk deze voeding zijn. Als je wat rond-googled kom je wel meer gevallen tegen van beschadiging van hardware veroorzaakt door dit merk voeding.

Hopelijk kan je aan een reserve voeding komen en die even uitproberen om te zien of de problemen dan over zijn, want als je een nieuwe voeding koopt en de problemen zijn er nog steeds dan is dat toch wel jammer van het geld.
Als je besluit een andere voeding te kopen, koop er dan een van een gerenommeerd merk. Die zijn wel wat duurder, maar alle waar naar zijn geld.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan