pc valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathiasseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2014
Beste,

Ik weet niet of dit in de correcte categorie staat, maar ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.

Mijn game pc van ongeveer 1 jaar oud, doet de laatste tijd enorm vervelend. Tijdens het gamen of tijdens het luisteren van muziek e.d. slaat hij gewoon na anderhalf uur uit.
Dit gaat gepaard met een blue screen, maar het gaat nogal snel om te lezen wat er op staat.

Ik constateerde dat er wel een minder legale versie van windows 7 op stond (foei aan de verkoper van mijn pc) en dus heb ik mij ondertussen een legale windows 8.1 versie aangeschaft en geinstalleerd.
Maar het probleem blijft. Dus ik heb zo het vermoeden dat er waarschijnlijk een hardware probleem moet zijn, maar de vraag is waar ik kan beginnen met zoeken zonder alle hardware te moeten vervangen :)

Misschien niet onbelangrijk, de specs van mijn pc:

- Windows 8.1 - 64 bit
- Intel Core I7 3.4ghz
- 8 gb ram
- 64gb SSD hard disk waar het besturingssysteem op geinstalleerd staat
- 500gb sata disk voor de data
- 2X Geforce GTX 570
-

Dank voor de hulp :)

mvg
Mathias

heb je al gekeken naar de temperaturen van je onderdelen? drivers geïnstalleerd?

En je vergeet een belangrijk stuk informatie: welke voeding zit er in dit systeem?

de voedings is van XFX en 750 watt. Volgens mij zal het niet aan de temperaturen liggen. Er zit namelijk koeling genoeg in volgens mij. Namelijk 4 grote ventilatoren + dan nog een joekel op de processor. Bestaat er iets om eventueel de temperatuur mee uit te lezen of zo?

hmm, net even die speccy gedownload en ondertussen wat spelletjes gespeeld.
Alle temperaturen zien er vrij normaal uit, rond de 40 graden.
Enkel mijn twee grafische kaarten staan na een kwartier gamen rond de 80 graden.
Is dit normaal?

2014-05-22 11.45.10.jpg deze melding kwam er op met windows 7

nu het windows 8 is, is het een andere melding, nu staat er iets van critical process died

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan