Pc valt te pas en te onpas uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter cenc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cenc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2011
Hallo,

Mijn pc heeft het altijd perfect gedaan, maar de laatste tijd valt hij steeds uit. Er is geen pijl op te trekken, soms staat hij de hele dag aan en gebeurt er niets, en zo valt hij elk half uur een keer uit. Internet of geen internet, game of geen game, het maakt nix uit.
Ik heb hem al helemaal schoongemaakt van binnen, dus stof kan het niet zijn. RegCleaner, Ccleaner gedraaid, Anti virus is geinstalleerd en geeft geen problemen aan. PC Wizard heb ik, maar ben niet zo thuis in interpretatie van de gegevens.
Ik wordt er zo langzamerhand echt radeloos van.

Specs:
processor: intel core 2duo CPU 2.33 Ghz
Geheugen RAM: 2 GB
32 bits

Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen, of in elk geval een eindje op weg. Ik ben niet zo thuis is IT-taal, dus als het kan een beetje Jip/Janneke stijl :o
Alvast enorm bedankt!

Cenc

Misschien zit er wat korrosie op de kontaktvlakken van de stekkers van de platte kabels in de pc, m.n. die van de harde schijf: die stekkers los maken en weer indrukken; eventueel met contact spray; heeft althans bij mij wel eens geholpen.

Springt hij helemaal uit, zoder blauw scherm of iets dergelijks?
Zoja dan is het voor 99% de voeding.

Niet met contactspray in de pc gaan werken...dat is vragen om problemen!

als de voeding het probleem is dan zal je merken dat het steeds erger gaat worden.
uiteindelijk zal hij ook niet meer normaal opstarten.
Dan weet je het zeker en moet je een nieuwe voeding kopen

hmmm..

Okay, voeding klinkt mij dan ook het meest logisch in de oren, want die was onlangs ook behoorlijk stoffig, maar heb ik helemaal schoongemaakt. Toch maar een nieuwe aanschaffen dan...
Overigens krijg ik inderdaad geen blauw scherm oid, ook niet terwijl ik het vinkje (automatisch opnieuw opstarten) uit heb gezet. Hij begint ineens 2 seconden te zoemen en stopt er dan vervolgens gewoon mee en start weer op (met de melding of ik hem in de veilige modus wil starten door onverwachte afsluiting).

Ontzettend bedankt voor jullie hulp en adviezen... vind het maar een gedoe! :confused:
Ik zal laten weten hoe het verder gaat!

Gr. Cenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan