Pc valt telkens uit. Warmte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Heeft iemand een progamma waarmee je per component de temperatuur in je systeem kan meten.

Het zit namelijk zo. Ik heb een nieuw systeem. kast is een Aerocool aeroengine 2.
met 2 Casefans. En die draaien volgens mij op hun hardst. Ik weet niet hoe dit in te stellen is maar het draait dus allemaal erg hard. En voor zon mooie kast snap ik niet waarom ie zoveel geluid maakt.

En ik ben dus sinds kort erachter gekomen waarom de fans zo hard draaien. Of in ieder geval een goede en zeer logische mogelijkheid. Ik heb de power supply cable eruit getrokken en ik legde eens mijn hand op de videokaart. Het was nogal heet. Veel warmer dan ik gewend ben. + het feit dat ik niet eens zat te gamen.

Dit geld ook voor de heatsink op mijn mobo. Die was zelfs nog warmer. En daarom denk ik ook dat mijn systeem elke keer reboot. Zie topic besturingssystemen > Vista > Vista problem.

Daar heb ik ook problemen met uitvallen van me systeem. mogelijk door temperaturen. Maar om echt te kijken of het hier aan ligt moet ik wel zon progammatje hebben.

Ook iets over dat uitvallen nog. Dat uitvallen gebeurt bijna altijd als ik grafisch iets wil starten. Een spel of zelfs een film die ik in me dvd speler doe. Ik druk op afspelen en ik krijg dat blauwe scherm weer met memor dump. Zelfs bij online spellen gebeurt dit. Toch iets niet goed met me drivers misschien. Ik heb ze anders toch echt geinstalled.

Zelf snap ik het niet want me pc is toch echt best wel goed gekoeld.
 
Laatst bewerkt:
Voor het meten van mijn cpu tempratuur gebruik ik altijd speedfan. De tempratuur van mijn vid. kaart staat in mijn nvidia drivers.

CPU mag niet warmer als 60 worden eigelijk, video kaart mag veel warmer worden.
 
gaat dat om het nieuwe systeem .
wat je in elkaar hebt gezet .
zit de cpu koeler er wel goed op ?niet verkeerd om of zo .
je hebt een Dx 10 kaart .
heb je wel de Dx 10 drivers er op gezet
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan