pc valt uit bij gebruik zoekfunctie

• Onderwerp starter Onderwerp starter momo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

momo

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
hoi,
als ik via startmenu voor zoeken kies en dan ga zoeken valt gelijk mijn pc uit????? of beter hij start opnieuw op
ik krijg dan fatale fout.....
als ik rapport heb verzonden krijg ik van microsoft de volgende boodschap:

Alfa File Protector (AFPAnsi.sys) is gemaakt door Alfa Corporation. Alfa Corporation heeft aan Microsoft gemeld dat een oplossing voor het probleem beschikbaar is. Als u meer informatie over de oplossing wilt verkrijgen, raadt Alfa Corporation aan dat u deze website bezoekt:

http://www.alfasp.com/bugcheck.html

ben op de site geweest maar mijn foutmelding is niet exact wat daar staat, heb nl geen nieuw programma geïnstalleerd en krijg ook geen blauw scherm, verder kan ik er niet zo heel veel wijs uit worden het is in het engels en kan het niet 100% volgen. Misschien weet iemand wat er aan de hand is, het is wel niet zo'n groot probleem maar wel vervelend.

alvast bedankt voor het meedenken
Barbara

sorry verkeerd geplaatst, zat hier eerst te snuffelen of ik iets kon vinden voor een vriend :o

Laatst bewerkt:
Hey,

Beetje vrij uit het engels vertaald:
Oplossing 1:
Gebruik de Windows hersteloptie om AFPAnsi.sys te verwijderen. (of BXShield) uit \WinNT\System32\Drivers
(Meestal C:\Windows\System32\Drivers)

Na reboot, zal het programma (dat AFPAnsi.sys gebruikt) waarschijnlijk aangegeven dat de driver 'vermist' is en aangeven dat de driver opnieuw geïnstaleerd moet worden.
Neem contact op met de fabrikant van het programma voor een update om dit probleem te fixen. (Op de website bv.)

Oplossing 2:
Door de nieuwste AFP driver te instaleren is dit ook opgelost. Sinds de datastructuren echter zijn veranderd tussen de versies is het mogelijk dat de update het runnen van een programma beïnvloed. Tenzij je het programma direct update vanaf de website (bv) van de fabrikant is het mogelijk dat de software niet goed werkt.

Kort samengevat:
Oplossing 1: Gooi in msdos AFPAnsi.sys eraf, reboot PC, en instaleer nieuwste driver.
Oplossing 2: (aanbevolen) Download de nieuwste driver of patch van de site van de fabrikant.

Hier kan je de nieuwste versie van Alfa File Protector downloaden:
Alfa File Protector

HG,
Simon

Ps. Kan iemand m'n vrije vertaling nakijken, volgens mij klopt het wel aardig :)

hoi,
ik had al een vermoeden dat dat er stond maar om nou iets in je windowsmap te verwijderen als je het niet zeker weet... nou nee,
ik heb het nu dus gedaan, AFPAnsi.sys er af gehaald en nu kan ik gewoon weer de zoekfunctie gebruiken, Ik heb nog geen melding gekregen dat iets niet meer werkt. maar dat komt misschien nog wel.

Bedankt voor het vertalen!!!
Barbara

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan