PC valt uit bij testen gpu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nergal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 apr 2014
Hallo allemaal,

sinds kort heb ik het probleem dat mijn PC uitvalt wanneer mijn videokaart veel gebruikt wordt. PC krijgt even geen stroom meer (lijkt het op) en na een seconden start hij vanzelf weer op. Nu weet ik niet precies of het aan mijn videokaart ligt (welke ik pas nieuw gekocht heb) of dat het aan iets anders ligt. Hierbij de situaties wanneer dit voorkomt:
- Kwartiertje games (ESO op ultra)
- Windows systeemclassificatie (valt uit als hij bezig is met videokaart te testen, begin gaat goed, daarna valt pc uit)
- Furmark benchmark (pc valt direct uit als op de knop benchmark druk)
Hierbij een lijstje wat ik allemaal al geprobeerd heb:
- Nieuwe kast gekocht met fans, voor betere airflow (Zalman Z11 plus)
- Nieuwe cpu cooler gekocht (Gelid Tranquillo Rev.2)
- Volledig nieuwe installatie van Windows
- Prime95 torture & benchmark test gedaan (ongeveer een uur), pc blijft dan stabiel draaien, cpu wordt niet warmer dan 50 graden
- Windows geheugen test (kwamen geen fouten uit)
Hierbij een lijstje wat er in mijn PC zit:
- Raptoxx 600 Watt, voeding
- Asus R9280X-DC2T-3GD5, videokaart
- Intel i5-2320 (3.0GHz), cpu
- Gelid Tranquillo Rev.2, cpu cooler
- Kingston V300 120GB, SSD
- 2x 4GB Kingston DDR3 RAM, geheugen
- Zalman Z11 plus, case

Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Alvast bedankt!

Oh geen idee eigenlijk. Is al wel zes jaar geleden, misschien langer. 70 euro denk ik? Maar dat is een gok

Waarom koop je geen voeding van een degelijk merk? Als je zoek op dat merk/type voeding, dan kun je vast wel janken van de zoekresultaten. Ik heb zelf een Antec, sinds 2009. Werkt als een trein. OCZ heb ik ook wel goede ervaringen mee. Coolermaster is ook goed.

Test je pc eens met een andere voeding.

Ik zat zelf ook aan de voeding te denken, maar probeer het zeker te weten voor ik iets nieuws koop. Hoeveel Watt raden jullie aan als ik een nieuwe koop? En een degelijk merk, ja dat is wel een goeie. Raptoxx alleen genomen toentertijd omdat hij er tof uit zag :) Ja, dat is geen reden

500 Watt is zat, maar gewoon een degelijk en betrouwbaar merk nemen. Heb je een andere pc in de buurt waarvan je de voeding niet even kan lenen?

Nee helaas, maar aangezien hij al meer dan 6 jaar oud is, zou het wel kunnen dat die stuk is. Bedankt voor de tips! Ik hoop dat dat het is

Een voeding kan al stuk zijn op het moment dat je em koopt. Natuurlijk worden ze minder met de tijd, maar om nou te zeggen dat de kans daarop enorm is na 6 jaar. Een goed merk zou stukken langer mee moeten kunnen.

@Royb3, niet omdat ik jou idee opzij wil schuiven, maar dit is geen probleem van een "kapotte" voeding heb ik het gevoel. Dit probleem heb ik zelf ook gehad, en heeft waarschijnlijk te maken met een piekspanning die je Grafische kaart vraagt bij teveel details in beeld.
Met andere woorden waarschijnlijk heeft de huidige voeding gewoon te weinig vermogen om de kaart fatsoenlijk aan te sturen hij hoge niveaus aan grafische weergave.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan