PC valt uit, boot daarna niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Sorcerer

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2001
Wie helpt deze oude rot uit de branding?
Ik ben hier al zo lang niet meer geweest dat ik maar een nieuwe account heb gemaakt (Deze nick gebruik ik toch niet meer, beetje onvolwassen :D)

Maar to the point:
Sinds gisteren doet mijn PC vreemd.
Niets raars gedaan, maar de PC viel na de post screen (dus nog vóór het Windows XP laadscherm) steeds uit.
Alles los gehad, bleef draaien.
Een voor een de apparaten weer teruggeplaatst aan IDE en stroom, als laatste de harddisk.
Mijn vermoeden was dat de PC weer zou uitvallen maar gelukkig draaide het gewoon weer.
Ik heb gewoon weer wat zitten gamen en dergelijke, maar vanochtend weer mis:
Nu reboot het systeem zichzelf steeds als het Windows XP laadscherm bezig is.
Knap vervelend, maar veilige modus werkt weer wel.
Is mijn harddisk overleden (wat me onwaarschijnlijk lijkt) of is het 'gewoon' een software probleem?
Systeemherstel naar een vorige datum werkt maar 1 uit de 4 keer.

Indien veilige modus wel werkt, bij de herstel en herstelinstellingen in configuratiescherm, systeem, computer opnieuw opstarten uitvinken, nu krijg je hopelijk een BSOD, daar wordt een foutmelding weergegeven, waarmee je hier weer terecht kunt.

Meestal is het een driver maar ook fout geheugen is/kan een oorzaak zijn, maar dat is allemaal te achterhalen met die foutmelding.

Indien er in de bios de mogelijk is om S.M.A.R.T aan te zetten, een controle voor de harde schijf, kun je die uitlezen met Everest, misschien dat er toch een fout wordt weergegeven, kan ook in veilige modus.

SMART staat standaard aan.
Het systeem automatisch opnieuw opstarten staat ook al uit.
Maar de PC reboot nog voordat ik Windows in kan.
Ik zal wel wat foto's en instellingen bewaren op een andere partitie en dan ga ik wel weer reïnstallen... kijken wat dat helpt.
Zou het wijs zijn om het register te exporteren of zou ik daar makkelijk een fout mee kunnen mee smokkelen?

Laatst bewerkt:
****.... dan ben ik wel veel progs kwijt :(
Nou ja, ik probeer het gewoon... mocht het niet werken dan kan ik het alsnog opnieuw doen zonder register export.
Bezigheidstherapie :D

Je kunt toch een herstelinstallatie doen, doorgaan tot installeren en daar de optie deze installatie herstellen kiezen, indien mogelijk.

Gebruik eerst een andere schijf dan kan je proberen achter de fout te komen op je huidige C: scheelt een heleboel gedoe

Heb nu een herinstall gedaan.
Ziet er goed uit verder.
Alle progs zijn er nog, alleen niet in het register geplaatst, dus die zou ik handmatig kunnen toevoegen.......... of niet :D

Bedankt voor alle info.
Hopelijk blijft het nu goed gaan :)

Na de herinstall viel na een uur de PC weer spontaan uit.
En wilde niet meer booten (viel weer uit vlak na POST scherm)
Voeding is inmiddels vervangen en loopt nu al 24 uur aan een stuk door :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan