Pc valt uit CPU probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delkash

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Beste mensen.

Ik heb zojuist mijn pc open gemaakt en schoongemaakt
En ik ben zo stom geweest mijn Fan los te halen stofvrij gemaakt ect en weer geplaats alleen en nu bij het opstarten wordt hij 100-+ graden en valt die uit

Ik heb geen koelpasta in huis zou het daar aan kunnen liggen?

Het is sowieso verstandig om de koelpasta te vernieuwen als je de koeler van de processor haalt.
Maar draait de fan wel?

Overigens is het loshalen van de koeler om deze eens helemaal schoon te maken op zich geen stomme actie.

Laatst bewerkt:
De fan draait wel
En alles lijkt normaal te werken
Tot de windows xp laadscherm verschijnt dan valt die uit

Ik weet niet of het aan de koelpasta ligt omdat ik hem heel even heb losgemaakt en waar kan ik eventueel koelpasta kopen?
Heel stom want ik heb mijn pc vandaag nog nodig

Koelpasta kun je in iedere computerwinkel wel krijgen maar ik vind hel wel vreemd dat 'ie zo snel te heet wordt alleen omdat je de koelpasta niet hebt vervangen. Draait de fan ook de juiste richting op of kun je maar op 1 manier aansluiten?

Ja hij zit persies zoals die hoorde
Volgens mij draait die ook wel de goeie kant op
Heel raar indd

Koelpasta (dun) vervangen is een goed idee.
Zit de koeler weer goed op zijn plek? Bijvoorbeeld Intel koelers met duimschroeven kunnen net niet goed zitten en dan behoorlijk heet worden.

Mvg Leo

He Leo leg eens uit
Het gaat indd om een inter koeler met 4 zwarte schroeven die je met je vingers moet openen

Hoe moeten ze zitten?

Beste Leden,

Ik heb even de koeler weer los gemaakt
en weer terug geplaats alleen een kwart andersom
+ kruislings wat ik op internet had gelezen
en de pc doet het de cpu wordt rond de 85/95 graden de fan draait nu op 60%
en ik kan er even mee vooruit.
Is het nog verstandig om alsnog koelpasta te gaan gebruiken?
en wat is de normale temp. van een intel koeler 3,20ghz?

Dankjullie wel

Dag delkash,

Ik weet niet zoveel van cpu's en ken jou cpu type ook niet maar ik het is nog steeds verstanding om nieuwe koelpasta erop te doen. Zorgt er in elkaar geval voor dat je dat misschien zelfs nog wel toekomstige probleem voorlopig niet meer hebt en dat je cpu waarschijnlijk weer beter gekoeld wordt. Ik raad het je 100% zeker aan om koelpasta te kopen en erop te doen!

Ja dat is het probleem ik heb ook niet zoveel verstand van,
De koeler draait als een gek
En de cpu blijft 95 graden momenteel.
Ik kan hem nu niet teveel belasten
En zal dus koelpasta moeten aanbrengen.

Bedankt voor alle hulp

Groetjes
Delkash

Hoi,

Ik heb de vraag even naar processor/koeling verplaatst

koeling moet goed zijn

Ja, Leo, die koelpasta is belangrijk, als je die niet gebruikt krijg je een zogenaamde warmtebrug.
De overdracht van warmte van de processor naar de koelplaat is niet optimaal.
Processor mag maar 40 graden worden. Ik had hetzelfde probleem: uitval na aanzetten.
Pasta was opgedroogd. Na loshalen van koelfan was het gebeurd. Is voor een paar euro opgelost en hij maakt ook nog minder herrie dan vroeger.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan