Hal.dll is de windows Hardware Abstraction Layer: deze voorziet in de communicatie tussen ACPI-hardware, drivers en windows zelf. Kijk na of je in de bios de protocollen voor ACPI 2.0 hebt ingeschakeld (met misschien andere ACPI-opties) en als dat niet helpt, neem andere drivers of een andere HAL. Om van HAL te wissellen (ik adviseer er één voor niet-acpi, enkele processor) zie
http://www.sysinternals.com/Information/bootini.html het heeft bij mij gewerkt: destijds had ik een slechte BIOS (zonder een aantal ACPI-tabellen) en na het aanpassen van de HAL kreeg ik geen vastlopers meer op hal.dll
(Tip: let goed op dat je geen multiprocessor HAL neemt: Athlon 64 processors hebben AMD's variant op hypertreading bij een multiprocessor HAL, maar worden erg heet dan.)
OK, te moeilijk?
ACPI uniprocessor PC -> non-ACPI uniprocessor PC
In D: Windows xp/2000/2003/nt cd-rom
uitvoeren: expand D:\I386\Halapic.dl_ C:\WINNT\SYSTEM32\HAL.DLL
Kijk vervolgens na dat het bestand correct is overschreven en dan opniew opstarten.
om dit terug te draaien naar de oude status:
In D: Windows xp/2000/2003/nt cd-rom
uitvoeren: expand D:\I386\Halaacpi.dl_ C:\WINNT\SYSTEM32\HAL.DLL
Kijk vervolgens na dat het bestand correct is overschreven en dan opniew opstarten.
Dit lijkt mij goed te doen, veel succes in het vinden en oplossen van je probleem