PC valt uit en start niet (meer) op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aronnater

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2010
Hallo,

Ik zat vandaag achter mijn computer toen opeens mijn pc uitviel. Ik vond het raar en probeerde hem weer aan te zetten. Maar dit lukte niet. Ik heb verschillende dingen geprobeert zoals de stekkers uit en in gedaan en de ventilatoren schoongemaakt. Toen zette ik de stroom erop en drukte de computer aan, de computer ging aan en gaf aan dat windows niet correct was afgeloten en of ik hem normaal wou opstarten etc.. toen ik net op enter wou drukken om de pc normaal te laten opstarten vloog de computer weer uit en het verhaal begon weer van voor af aan, hij startte niet meer op. Nu denk ik dat het aan de voeding ligt (heb meer verstand van de software dan de hardware). Ik heb nu wel een 2e computer waarmee ik mijn werk kan voortzetten. maar ik heb mijn oude bestanden/documenten wel nodig en als de pc niet opstart kan ik ze er niet afhalen, dat lijkt me logisch. Heeft iemand een idee?

mvg,
Stefan Bosch

haardeschijf eruit schoreven en in je andere pc douwen je moet dan wel ff in je bios kijken of hij de goede hardeschijf kies als eerste met boote :)

dan kan je gewoon met windows verkenner door je andere hdd bladeren :)

Ja, dat heb ik net ook gedaan en alle bestandjes zijn weer terecht. Maar ik wil nu graag weten wat er aan mijn pc gedaan moet worden om hem weer werkende te krijgen/ hoeveel het gaat kosten.

mvg,
Stefan Bosch

Kwam er eventueel rook uit?

Misschien is de fan kapot, wat je kunt doen is hem naar een computer makelaar brengen, die kijkt dan wat er is.

En die kan dan altijd overleggen hoeveel het je gaat kosten als het natuurlijk oploopt in 100,- + euro raad ik je aan gewoon een nieuwe computer te kopen.

WELKOM OP HELPMIJ....

Is het mogelijk om de voeding van de nog werkende pc even naast de kapotte pc te leggen?
Daarmee dus even kijken of het aan de voeding ligt.

OFFTOPIC: Een computer makelaar??:p

Pc valt uit start niet meer.

De voeding is kapot of je hebt veel hardware op je pc en moet je een zwaardere voeding kopen en laten vervangen. Heb je dit probleem nog steeds dan lijkt het mij beter je moederbord te vervangen. Maar vervang eerst de voeding. Met zwaardere voeding bedoel ik een voeding van 550 tot 600 watt.

@mrpcmann5 :Welkom op Helpmij..

Dit topic is uit mei 2010.Mag toch hopen dat ts'r geen problemen meer heeft.
Oude topics mogen dus met rust gelaten worden.Deze voorzie ik nu van een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan