pc valt uit en start opnieuw op

• Onderwerp starter Onderwerp starter fene
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fene

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2005
ik heb al een hele tijd het probleem dat mijn pc uitvalt en direct weer opstart.ook zelfs als ik hem de eerste keer opstart valt hij uit en start terug op.kan er mij iemand helpen het probleem op te lossen
alvast bedankt he

hoi

Vraag 1: kan je nog wel werken met je pc?
Vraag 2: heb je iets verwijderd onlangs?
Vraag 3: welke windowsversie heb je?
Vermoedelijk is dat de oorzaak dat er een virus is binnengedrongen in de bios.
Maar ik wacht je antwoorden af.

jean

pc valt uit en start terug op

hallo jean
Ik kan nog werken met pc het is wel beu dat hij zo om de 10 min uitvalt.Ik werk met windows xp prof.En ik heb niets verwijderd.Ik hoop dat je mij kunt helpen.
alvast bedankt he

pc valt uit en start terug op

dag jean
Ik had nog iets vergeten te vermelden.vanmorgen als ik hem opstarte dan viel hij direct uit en kon hem niet meer opstarten dan heb ik de stekker ne keer uitgetrokken uit de pc en terug ingestoken,en dan starte hij terug op.Dat is zo een 3 keer achter elkaar geweest.

Heb je nog op virussen kunnen scannen?
Probeer desnoods om in veilige modus te komen.
Lukt dat ook niet, kijk dan even in de kast of de pc ook smerig is van binnen.
Reinig met name dan het koelblok even, tussen de koelribben kan zich veel stof ophopen.
Kijk ook of alle ventilatoren nog 100% goed draaien.
Het kan ook een warmte probleem zijn.

Dit kan vanalles zijn.
Maar nu dat ge zegt dat de pc vanmorgen niet opstartte zonder een stroomonderbreking vrees ik dat het een contact is op je moederbord.
Als je zelf iets weet van de techniek dan raad ik u aan om alle kabels in en uit de pc eens goed intepluggen.
Maak de ventilator eens schoon met een borsteltje.
Dit kan allemaal helpen.
Wat nog een mogelijkheid is dat er sector op je hd stuk is en dat daar een bestand in stond die de pc nodig heeft om te werken. Dit sluit ik eigenlijk uit daar de pc soms toch een tijdje blijft gaan.
Als je onlangs niets verwijderd hebt raad ik u toch aan eens een systeemherstel te doen van enkele weken terug. Start-programmas-bureauaccesoires- systeemherstel-klik op ok en dan links een datum zoeken van wanneer de pc het toch goed deed.
Dit zijn enkele mogelijkheden die te proberen zijn zonder schade te berokkenen aan iets anders.
Gaat dit allemaal niet dan moet je met je pc naar een technieker gaan, helaas.

succes ermee

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan