pc valt uit en...

Status
Niet open voor verdere reacties.

psycoustic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hallo

Heb een week geleden een nieuw systeem inelkaar gezet en nu heb ik steeds het probleem, dat als ik met name op internet zit (youtube filmpjes bekijken, forums waar afbeeldingen geladen worden) dat mijn pc zomaar ineens uitvalt. Het gekke is dat mijn mobo lampje aanblijft en ook mijn powerledje, maar de rest inc monitoren vallen uit. Echt bizar.. H eb al gekeken of mijn voeding te warm wordt ofzo maar die is vrij koel. ook cpu blijft netjes rond de 40 graden.

Mijn specs:

Asrock dual series 4coredual vsta bord (1 week in bezit)
CPU: core 2 duo E6420 2x 2,1 ghz (1 week in bezit)
geheugen: 2gb kingston (1 week in bezit)
voeding: qtec 550 w
videokaart: radeon x850Xt (agp) (heb hetzelfde met een nvidia FX3500 quadro kaart die ik er even in heb gehad)

Ik zelf zat aan de voeding te denken, maar het rare is dat het mobo lampje en powerledje aanblijven.

Heeft iemand nog een geniaal idee??

Alvast onwijs bedankt....! :thumb:

Q-Tec voedingen gooi ik in principe gelijk weg.:)

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp uit of vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Maare, dat zal een kwestie worden van deduceren, uitsluiten dus, een andere voeding proberen, een memtest, alle drivers herinstalleren, de biossettings nalopen, zijn zo de dingen die je kunt doen.

Hem je overigens wel eerst de oude drivers gedeïnstalleerd alvorens je de nieuwe voor die ATI kaart had geïnstalleerd?

Heel erg bedankt voor de tips al. Ik heb dat automatically restart uitgezet in de hoop dat ik een BSOD krijg waaruit iets af te leiden is.

Ok dus Q-tec is butt.... Ik moet zeggen dat ik die voeding niet erg vertrouw, alhoewel deze nog geen 2 maanden oud is, maar ja dat zegt niets natuurlijk. Welke voedingen zijn redelijk stabiel te noemen?

Ik heb de oude Ndivia drivers verwijderd en toen de ATI drivers geinstalleerd. Had eerst bij Asrock gekeken met welke versie Catalyst drivers het moederbord succesvol getest was, en deze heb ik toen geinstalleerd.

Die F8 optie zal ik ook eens gaan uitproberen.//

Nogmaals bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan