PC valt UIT, fans blijven draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimkortman

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Berichten
5
Bij mij valt na +/- 30 min gamen (call of duty 4) de computer uit, en de fans (voeding, videokaart, processor) blijven dan zo goed als maximaal draaien.
Dit is gewoon van het ene op het andere moment gebeurt. na ongeveer 30 min. kan ik systeem weer gewoon aanzetten en Windows XP geeft dan niet eens een foutmelding mbt verkeerd afgesloten van Windows e.d.
Kan iemand mij hiermee helpen en weet iemand een goed programmaatje om aan de hand van de weerstand enzo mijn processor temp. te meten?
Voor de rest heb ik recent geleden de fan van mn videokaart schoon gespoten. Fan van videokaart is schoon gespoten. En de games die ik oa speel zijn zeker niet te zwaar voor mijn systeem, daar ik er tot op gisteren totaal nog geen last mee heb gehad.
Zou het iets te maken kunnen hebben met mn moederbord? Moet ik dan één voor één de hardwarecomponenten eruit halen alvorens het aanzetten van de PC?
Bij voorbaat dank voor het lezen van deze uit de hand gelopen mail.
Volgende keer zal ik korter zijn in de uiteenzetting.

Edit: Recent geleden niks geïnstalleerd/ gewijzigd in het systeem, voeding is pas een paar weken oud (Huntkey van 430 Watt).

EDIT: NB: PC valt óók UIT, fans blijven doordraaien, als er niks aan programma`s draait. Na ongeveer 15 min. Duurt dan ongeveer weer 20 min. dat ik hem weer kan aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
die voeding die er in zit is zo wie zo pet.
deze is namelijk geen echt merk groote kans dat dit jou uitval probleem veroorzaakt.
geef even de rest van je hardwaren door voor bettere antwoorden.
 
die voeding die er in zit is zo wie zo pet.
deze is namelijk geen echt merk groote kans dat dit jou uitval probleem veroorzaakt.
geef even de rest van je hardwaren door voor bettere antwoorden.

Mijn systeem kun je vinden onder mijn naam. Nog niet helemaal compleet, maar wel de blangrijkste dingen staan er in denk ik.
Voeding heb ik nu 6 weken erin zitten denk ik. Heb wel vernomen dat dit merk wel stabiele voedingen maakt, maar goed, er zijn natuurlijk altijd betere/ duurdere te verkrijgen.
Moet eerlijk bekennen dat ik nog geen test heb gedaan met WANNEER hij precies uit valt. In ieder geval wel bij zware belasting, maar misschien niet bij geen/ lichte belasting.
Fan van videokaart is schoon gespoten. En de games die ik oa speel zijn zeker niet te zwaar voor mijn systeem, daar ik er tot op gisteren totaal nog geen last mee heb gehad.
Bedankt voor de vlotte reactie !
 
COretemp werkt op één of andere manier niet bij mij, everest wel.
CPU temp is 45 graden Celsius op het moment van uitvallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan