PC valt uit maar start direct weer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido D

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2009
Mijn PC valt uit na ca 1/2 uur. De voeding (fan less systeem) maakt dan wat geluid alsof er vonkjes overspringen, wat geknisper, klint ongezond.

Soms houdt ie 't wat langer uit, zeker als hij helemaal koud is. Als hij eenmaal is uitgevallen duurt 't na herstart vaak maar 'n paar minuten of hij gaat weer.
Ik heb temperaturen van processor gecontroleerd, dit is gewoon in de 40 graden, niet te hoog.
Ik dacht dat de PC misschien uitvalt omdat de voeding even omlaag piekt in spanning en heb een nieuwe voeding gekocht. Oude was 325W, nieuwe 370W. Maar op deze doet de PC helemaal niets (de fan draait 'n tikkie, maar dan is 't uit).

Wie weet de oorzaak? kortsluiting in het moederbord of zo? dat íe teveel van de voeding vraagt? Waar zou't zitten en hoe kom ik erachter?

Ik heb dit ook een tijdje gehad, maar als de computer dan weer opnieuw opstarte gaf deze een pop-up met een foutrapport. Als ik deze dan verzond naar Microsoft kwam er iets van dat mijn hardware niet in orde was.

Heb jij deze mogelijkheid niet?

Ik heb dit ook een tijdje gehad, maar als de computer dan weer opnieuw opstarte gaf deze een pop-up met een foutrapport. Als ik deze dan verzond naar Microsoft kwam er iets van dat mijn hardware niet in orde was.

Heb jij deze mogelijkheid niet?

Nee, de PC start normaal op, alsof er niets is gebeurd.... (totdat hij weer uitvalt, net op 'n moment dat 't niet schikt).
Kon jij wijs worden uit 't foutenrapport? heb je ontdekt wat er niet in orde was?

Ik ben niet veel wijs geworden van de fouten. Er stond neem contact op met de fabrikant en aangezien dit nogal een oude PC is had ik geen zin om geld uit te geven voor een controle.
Ik heb de stofzuiger door mijn computer gejast en ik heb nu een nieuwe monitor gekocht daarmee lijkt het probleem verholpen. (Heb er in ieder geval al de hele week geen last meer van.)

Maar voor jou kan het natuurlijk iets heel anders zijn. Als je in ieder geval van plan bent de PC weg te gooien omdat hij uitvalt zal ik in ieder geval nog even de stofzuiger proberen, wie weet. :p

Hoi 5i5, bedankt voor je snelle reakties :thumb:

De stofzuiger had ik al er door heen gehaald, ook het zijpaneel er af gehaald.
Daardoor gaat het tijdsinterval wel omhoog, maar het probleem blijft bestaan.

Het bevestigd mij wel in de gedachte dat het een temperatuurprobleem is, maar waar precies?? Wat moet ik vervangen om van het probleem verlost te worden?

Probleem opgelost

Het was inderdaad de voeding die naar beneden piekte, en daardoor de PC triggerde om te stoppen en direct weer te starten.
De tweede voeding die ik kocht deed 't wel.... probleem opgelost.

Off-topic:
@Guido D: Ik stel geen prijs op jouw e-mail. Ik raad je aan over je probleem een vraag te starten op het forum, zoals iedereen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan