Pc valt uit MEDION

Status
Niet open voor verdere reacties.

c0okie

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
mijn medion pc valt rondom uit ik heb al naar de temp. gekeken maar die is 'normaal' zijn er nog andere dingen waar ik naar kan kijken?

alvast bedankt

Iets meer informatie voor degenen die jouw vraag lezen is welkom.

Vragen die bij mij rijzen als ik dit soort problemen lees zijn bijv.:

- is er wat veranderd aan de hardware configuratie toen het probleem zich ging voordoen ?
- is er wat veranderd aan de softwareconfiguratie toen het probleem zich ging voordoen?
- gebeurt het regelmatig (elk uur / 1x per dag / bij bepaalde handelingen op de pc eyc. etc.)

Zo zijn er nog andere vragen te verzinnen alvorens een gefundeerd antwoord te kunnen geven op de mogelijke oorzaak en, nog belangrijker, hoe dat dan mogelijk op te lossen.

ja sorry je hebt gelijkt,

hij valt eigelijk steeds uit nadat alles opnieuw is geinstalleerd (windows) hij op willekeurige momenten uit maar het duurt nooit langer dan een uur

wat mij net opviel is dat de computer niet uitvalt mij hij weer geeft dat de verbinden van de beelscherm en de computer is verbroken en dan start hij na een poos opnieuw op

zou het dan misschien iets met de grafische kaart kunnten zijn?

Heb je de pc ook verplaatst, of heb je alleen windows er maar opnieuw opgezet?
Kijk anders eens of je alle (nieuwste) drivers wel hebt geïnstalleerd.

Begin eens binnen apparaatbeheer:
staan er cirkels en / of kruizen voor bepaalde apparaten ?/

En zoals de vorige "spreker" terecht aangeeft : heb je wel de juiste (lees: meest recente/ goed werkende) drivers voor het e.e.a.

De indertijd meegeleverde CDrom met drivers was hoogstwaarschijnlijk al hopeloos verouderd op het moment dat die in de doos werd gedaan.

Als er geen kruizen en / of uitroeptekens voor bepaalde apparaten staan dan verdient het aanbeveling om per apparaat even naar de desbetreffende (web) fabrikant te gaan en daar de updates op te halen en vervolgens te installeren.

Een andere oorzaak zou ook nog kunnen zijn dat er een koelertje defect is waardoor de pc uitgaat (te warm wordt)
Haal de kast eens open en zet de pc aan: draait de grote fan aan de achterzijde ? Draait de koeler op de processor en ook niet onbelangrijk: draait de koeler van de videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan