Pc valt uit na 5 mins,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foenixx

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Hallo beste mensen:)

Zelf heb ik wel wat verstand van pc's
maar heb nu to wel hulp nodig omdat ik alles al heb geprobeert.
Mijn pc valt dus uit in ongeveer 5 mins na het opstarten, en zat dus te denken aan een warmte probleem, heb dus met een compressor alles uitgeblazen, en alle koelpasta's vervangen + de koelblokken gepolijst van mn chipset en van mn CPU koeler, verder heb ik nog een extra koelertje van een oude AMD koeler voor mn northbridge gehongen, en eerder als ik dus dat koelblokje aanraakte verbrande ik bijna mn handen, ( Toen deed mn pc het nog), ok verder hoe dit is gebeurt is dus omdat ik mn bios wou updaten van mn Asus M2N-E (geen sli) even later is mn voeding eruitgeklapt omdat de zekering sprong in de stoppenkast, dus kreeg een Corrupte bios , dus ik een bios-update op een schijfje gebrand in de CD-ROM lezer gedaan en dat werkte toen hij blablabla.exe ging laden deed hij het nog maar na ongeveer 4/5 mins valt hij uit, verder zijn mn hardware componenten, niet te vele voor mn voeding iemand een oplossing, ( heb al nieuwe koelpasta etc op mn chipset/CPU gedaan)

PC Spec's:

Asus M2N-E mobo
AMD athlon x2 6000+ (was OC maar door bios update eerst weer standaart laten draaien :) )
Tagan BZ Piperock 700W
Palit / nVidia GT 220
antec 900 kast ( dus er is lucht stroming genoeg)

Grz, Foenixx

Misschien kan het helpen om een bios reset te doen, of er moet iets kapot zijn aan je voeding.

Eehm, je boedoelt dan door middel van de bios batterij eruit te halen 20 secs wachten en weer in het mobo plaatsen? Voeding is trouwens al getest in een andere pc ( van mn maat) en er is niks mis mee...

Laatst bewerkt:
Draait de voeding bij je maatje langer dan 5 minuten? Ook als je hem eens flink aan de tand voelt?

Een bios reset zou kunnen helpen maar ik denk toch eerder ondanks al je goede werk aan nieuwe pasta en polijsten dat misschien de componenten niet goed op mekaar zitten zodat hij toch nog zijn warmte niet kwijt kan. Je kunt als het goed is in de bios uitschakelen dat bij een hitte probleem de pc uit gaat. Je kunt ook eens de temps bekijken van je mobo + voeding.

Grtjs jjw

Mn voeding draait nogsteeds in mn kameraad zn pc om indd te testen of hij bezwijkt bij bijv, een benchmark test etc, maar hij draait alles mooit en soepel zonder enige problemen, verder speelt mn maat nu Crysis 2 @ hoogte resolutie/settings, dus tervergeeft, verder heb ik de componenten gepolijst met een polijstkop voor op een kleine dremel, deze schuurt niet maar maakt alles glad, omdat er hele kleine bultjes op zaten, dus die heb ik eraf gepolijst verder alles ingesmeert met Artic silver 5, (niet te veel niet te weinig) en verder kan ik niet in mn bios omdat ik die corrupted is, en heb dus opnieuw moet updaten via schijfje, en als hij dus dat bestandje leest valt ie uit na ong 5 mins, #Foenixx

Als ik het goed heb moet er ergens 'herstellen naar fabrieksinstellingen' staan (of in het engels).

Kast stofvrij koeler van processor er goed op?

Zo niet duw hem naar eens aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan