Pc valt uit na BIOS piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomrennen

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2011
Ik heb mijn computer al best wel lang, maar sinds vanmorgen wil hij niet meer aan. Als ik op het aan knopje druk hoor ik een bios piep. 3 seconden daarna valt hij weer uit, als ik hem daarna weer aanzet gebeurt er niks, net of er geen stroom binnenkomt. Als ik de stekker in een ander stopcontact doe herhalend deze stappen zich. Korte specs:
- ASUS moederboord, als het nodig is zoek ik het op.
- ATI Radeon HD 5670
- 4GB DDR 2 RAM geheugen
- 2 harde schijven
Verdere informatie kan ik ook opzoeken.

Ik hoop dat er een antwoord uitkomt :)

Mvg Tom

Welkom op Helpmij.nl.:)

Kijk eens of een zo genoemde ATX reset wil helpen.

Stroom eraf, dan de power knop een seconde of tien ingedrukt houden. Stroom er weer op en opnieuw proberen op te starten.

Hoor je enkel maar 1 piep of meerdere, indien meerdere hoe volgen deze elkaar op? (Kort, lang)

Onlangs in de kast nog dingen aangepast?

De reset geprobeerd, bedoel je de power knop waarmee je hem aanzet? Als dat zo is heeft het niet gewerkt, het 1 piep die ik altij heb, zelfde toon en lengte. Verder niets veranderd in de kast. Ik zou best kunnen proberen om hem wat schoon te maken! Dankjullie voor de snelle reactie's!

Na een niet al te grondige schoonmaak gebeurt er hetzelfde echter valt de pc nu uit als de piep op de helft is, ik weet dus niet of het nu dat piepje is of dat het gewoon een deel van het eerste piepje is... Iemand nog suggestie's?

Krijg je wel het eerste beeld van het laden van het Bios te zien?

PS, gelieve geen mail te sturen, met het verzoek naar je topic te kijken. Zie vanzelf wel dat er gereageerd is.:)

Heb je de mogelijkheid een andere videokaart te proberen? Mogelijk heeft het moederbord een onboard videokaart, waardoor je de losse kaart eruit kunt houden?

Oke, video kaart omgewisseld alles werkt alleen ik heb geen beeld, mijnb beeldscherm geeft aan : no signal, dus misschien de voeding van die kaart kapot...

Video kaart er weer in gedaan en alles werkt weer! Dank! Enig idee wat dit heeft veroorzaakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan