pc valt uit na insteken van usb wlan ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart28

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Mensen,

Zodra ik mijn wlan stick van speedtouch (de 121g) in mijn pc stop start de pc automitsch op nieuw op.

Wanneer ik hem erin laat zitten wanneer de pc opstart start ie net voor ik een account aan kan klikken in xp weer uit.

Ik heb al via apparaatbeheer bij de usb hoofdhub het vinkje weggehaald bij energie. Maar dat veranderd niets.
Ook een andere stick (zelfde type) doet hetzelfde
ook het opnieuw installeren van de drivers helpt niet

Nu las ik via een formum dat ik een .dll bestand moet terugzetten in system 32 van windows. Maar ik kan de naam van het bestand en de plek op internet om deze te downloaden nergens vinden

heeft iemand een idee

kapot, net als die van mijn neef :p heb je er nog garantie op? de pc van mijn neef viel ook telkens uit en hij kwam er pas achter toen ik die stick even wilde gebruiken. was ook een speedtouch wlan usb-stick.

nee die conclusie klopt niet.

ik heb nl een exact zelfde usb adapter gebruikt. zelfde probleem.

daarnaast heb ik de 'oude' usb adapter in mijn laptop gedaan. Maar deze valt niet uit. Dus die kaart is niet kapot het zit in de pc.

O, in een andere pc niet? :eek: dan zou ik het niet weten.

heb inmiddels contact gehad met speedtouch. deze vertellen mij dat het aan een beveiliginsupdate ligt van microsoft. Deze stuurt nl te weinig stroom richting de usb poort met als gevolg dat het systeem uitvalt. een oplossing is een usb hub die een eigen voeding heeft. Het gaat bij mij inmiddels om een principe kwestie, je schaft immers een legale xp versie aan voro de updates. Dus ik heb microsft gecontacteerd. Deze ontkennen natuurlijk in alle toonaarden en bestoken me inmiddels met standaard oplossingen.

Ze zeggen dat de pc opnieuw geinstalleerd moet worden. Dat is natuurlijk voor het begin een leuke oplossing. Alleen zodra de update in de pc zit (en ik heb dus geen idee welke update het betreft) begint het zelfde probleem weer

Daarnaast heb ik nog een apparaat op een pc van de buurman (ook xp) staan. Deze pc heeft exaxt hetzelfde probleem met een kaartlezer voor een naaimachine. ook deze heeft geen eigen voeding en de pc valt uit tijdens het aansluiten van het apparaat.

ok dankjewel nu weet ik ook gelijk waarom de laptop van me pa uitvalt als ik mijn RöckFrog ansluit(Een Gitaar- usbinterface)

Ik ben eruit. Na ongeveer een half uur met microsoft aan de telefoon te hebben gezeten zijn we erachter dat het aan sp3 van windows xp ligt.

Kunnen nu dus 3 dingen doen.

1 sp3 xp verwijderen maar daar verwijder je ook een heleboel nuttige updates mee
2 een nieuwe wlan kaart aanschaffen want deze 121g wordt niet meer ondersteund door speedtouch driver dateert uit 2005
3. een usb hub met eigen voeding aanschaffen.

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan