pc valt uit na ongeveer een uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

walver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2015
Hoi,

Ik heb een pc met win xp die bij mij thuis regelmatig (meestal binnen het uur) uitvalt. Deze heeft voordien een paar maanden continu gedraaid zonder problemen. Hij staat helemaal vrij dus normaal gezien genoeg koeling. Andere pc (iMac) en laptops (win 7) blijven werken.

Ik heb de kast al opengedaan en het stof verwijderd, andere voeding geprobeerd, andere verlengkabel geprobeerd, niks blijkt te helpen.

Creepy: als ik de pc bij een vriend zet, werkt hij wél dagen aan een stuk. Nadien terug thuis geprobeerd, binnen het uur valt hij uit.

Wat kan hier aan de hand zijn?
:rolleyes:

Als ik ervan uit mag gaan dat de pc 'zomaar' uitvalt én de werkzaamheden die je thuis doet vergelijkbaar zijn met die van de vriend, zou ik vermoeden dat het iets met de computervoeding te maken heeft.
Misschien is de stroom niet 'stabiel' en kan de computervoeding daar niet goed mee omgaan.

Dus (als je thuis wilt testen) zou ik 'm zetten op een stroomgroep die weinig belast is en die geen pieken kent (dus niet op de wasmachine stoppengroep etc.)
Ook op een geaard stopcontact.

Andere voeding lenen en inbouwen zou natuurlijk ook kunnen om mee te testen, maar dan moet je er wel eentje hebben. Ik kan me erbij voorstellen dat je niet van plan was een nieuwe voeding te spenderen aan een XP pc (alhoewel, indien een beetje op de toekomst voorbereid qua wattage etc. je 'm in een later aan te schaffen pc zou kunnen inbouwen/transplanteren).

Tijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan