PC valt uit na plaatsen DVD / RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrrr

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2004
Meestal als ik een DVD of DVD RW in mijn writer stop en de schuif sluit dan valt de pc uit en start opnieuw op. Ik heb een Targa PC met een DVD rewriter van.... Mijn besturingssysteenm is XP. Meestal krijg ik dan na het opnieuw opstarten de volgende meldingen: "Kan entrypoint van procedure SymsetSym with addr64 niet vinden in DDL- bestand DDG. Help". Of de melding: "apdproxy.exe kan onderdeel niet vinden. Deze toepassing kan niet worden gestart omdat ConnAPI.dll niet kan worden gevonden. Opnieuw installeren van deze toepassing kan het probleem oplossen."
Heb al veel geprobeerd, maar niets werkt. Zou de brander defect kunnen zijn?
Wie weet hiervoor een oplossing?

Wat heb je zoal geprobeerd? Je schrijft namelijk dat je al veel hebt geprobeerd. Het is handig voor degenen die adviezen willen geven weten, wát je zoal hebt geprobeerd.

Wat heb je zoal geprobeerd? Je schrijft namelijk dat je al veel hebt geprobeerd. Het is handig voor degenen die adviezen willen geven weten, wát je zoal hebt geprobeerd.

Hoi, ik heb laatste fimware gedownload en het hele besturingssysteem opnieuw geinstalleerd.

Ik zou het je echt niet durven zeggen. Het is idd. goed mogelijk dat je iets hebt opgeblazen met die nieuwe firmware. Het feit dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd sluit eigenlijk een beetje uit dat er wat anders aan de hand kan zijn dan een firmwarefout en / of een fysiek defecte speler.Tenzij iemand dé oplossing weet zou ik zeggen, sluit eens een andere speler aan en kijk wat er gebeurt.

Ik zou het je echt niet durven zeggen. Het is idd. goed mogelijk dat je iets hebt opgeblazen met die nieuwe firmware. Het feit dat je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd sluit eigenlijk een beetje uit dat er wat anders aan de hand kan zijn dan een firmwarefout en / of een fysiek defecte speler.Tenzij iemand dé oplossing weet zou ik zeggen, sluit eens een andere speler aan en kijk wat er gebeurt.

Bedankt voor je antwoord. Ik dacht dat zelf ook al een beetje. Ik ga eens kijken om een amdere aan te sluiten.

zelfde probleem

Hallo ik heb ongeveer het zelfde probleem als mijn voorganger
soms leest de dvd brander(s) wel een dvd en soms sluit de pc uit zo gouw ik wil kijken wat er op de dvd staat en de pc slaat ook uit als ik op de dvd station ga staan en dan rechtermuisknop en dan op schijf uitwerpen klik
er zitten 2 branders in en bij alle 2 het zelfde probleem

ik heb er 1 afgehaald om te kijken of er een conflict was maar dat heeft niks uit gehaald
het gekke is dat de problemen zijn begonnen met een luisterboek dvd van dean brown (gescand geen virus volgen avg)

iemand idee?

Hallo ik heb ongeveer het zelfde probleem als mijn voorganger
soms leest de dvd brander(s) wel een dvd en soms sluit de pc uit zo gouw ik wil kijken wat er op de dvd staat en de pc slaat ook uit als ik op de dvd station ga staan en dan rechtermuisknop en dan op schijf uitwerpen klik
er zitten 2 branders in en bij alle 2 het zelfde probleem

ik heb er 1 afgehaald om te kijken of er een conflict was maar dat heeft niks uit gehaald
het gekke is dat de problemen zijn begonnen met een luisterboek dvd van dean brown (gescand geen virus volgen avg)

iemand idee?

Lijkt een beetje op een overbelasting van de voeding cq defect in voeding. Door een spanningsdip kan een PC opnieuw opstarten. ??

nog niet aan gedacht aan de voeding morgen een andere voeding plaatsen
ik laat wel weten of het iets uithaalt of niet
en de ide zal ik ook vervangen

of moet ik meer aan een software probleem denken
pc had wat problemen met een ide contoller
nieuwe drivers van moederbord van net geplukt zonder resultaat helaas :confused:

nog niet aan gedacht aan de voeding morgen een andere voeding plaatsen
ik laat wel weten of het iets uithaalt of niet
en de ide zal ik ook vervangen

of moet ik meer aan een software probleem denken
pc had wat problemen met een ide contoller
nieuwe drivers van moederbord van net geplukt zonder resultaat helaas :confused:

probleem opgelost na nieuwe installatie
probleem zat dus in de software weet niet waar helaas
als iemand weet waar de fout kan zitten in de software
laat het me weten
altijd handig als het nog een x gebeurd ;)

Mooi dan sluit ik deze topic. graag topic uit 2009 met rust laten. Daarbij is het niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic.

slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan