PC valt uit tijdens games/grafische programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Als ik op mijn Medion MD 99044 een game speel of een programma zoals GIMP, Photoshop, Picasa gebruik valt deze na een tijdje uit. Mijn pc is snel genoeg voor de games.
Na wat rondzoeken kwam ik erachter dat programma's zoals Google Chrome en Windows zelf de interne grafische kaart gebruiken, games en en de genoemde programma's lopen over de Nvidia GeForce 650M. Na dit via het programma van Nvidia te hebben omgezet is het probleem verholpen.

Nu wil ik natuurlijk wel gewoon mijn videokaart weer kunnen gebruiken! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt! :thumb:

welk programma van nvidia heb je uitgezet?
ik ga er namelijk vanuit dat je nog steeds gewoon je grafische kaart gebruikt hoor

Met het Nvidia config-scherm (komt bij de drivers) kun je per programma een grafische kaart instellen. Hiermee heb ik voor alle programma's de geïntegreerde grafische kaart gepakt (de kaart van Intel), en dus niet de geforce kaart.

heeft deze kaart nog aparte voeding nodig en is dit ook aangesloten?

hoe is de temperatuur als je gebruik maakt van je nvidea videokaart? (testen met bv hwmonitor)
heb je de nieuwste drivers van je kaart?

Nee, geen externe voeding.
Heb drivers net geupdate, leek verholpen te zijn maar viel na 10 min gamen toch weer uit.
Tempratuur is inderdaad erg hoog!!! Nadat die was uitgevallen met het gamen meteen opnieuw gestart en op helpmij gekeken en programma gedownload. Toen waren dit de temperaturen: screenshot temp.png . Toen ik het programma startte stond er zelfs even 91 graden, maar dat lijkt me wel erg sterk!

Waar is je monitor dan op aangesloten? Op je videokaart of je moederbord? Ik zou gewoon de videokaart gebruiken.

Temperatuur lijkt niet al te hoog maar ik zou toch even de kast open maken en alles stofvrij maken

Ron

even de 90 graden C aanraken kan maar de gemiddelde temp lijkt mij prima in orde...

ik had even een fototje van je kaart gegoogled, en ik weet niet of het de goede was maar deze had wel extra voeding nodig...

als er 91 graden stond snap ik dat die uitgevallen is ja.
Probeer je laptop is stofvrij te maken of zet hem is op een verhoging (bv 4 dopjes van flesjes) zodat je ventilator goed kan koelen.
Ik denk dat je ventilator gewoon vol zit met stof en dat ie dus niet goed kan koelen.

succes!

Het probleem is dat het een laptop is ;). En de laptop is pas 1 jaar oud dus ik heb nog garantie, is het dan verstandig om deze open te gaan maken?

Maar de tempraturen die ik stuurde is niet tijdens het gamen hè, maar gewoon een paar pagina's in Chrome
Het is een laptop, dus ik heb echt geen idee hoe het met de voeding zit. Hij heeft tot nu toe altijd netjes gewerkt, zelfs full hd video bewerken

oh 90C als je eigenlijk niets aan het doen bent is inderdaad niet in de haak... maar als je nog garantie hebt zou ik zeggen, RMA aanvragen!

probeer eerst gewoon met je stofzuiger op de ventilator te zetten, hoef je de laptop niet voor open te maken.
Als dat niet helpt en je zit in je garantie lekker wegbrengen indd!

Ik liet de pc net even wat video's converteren, maar na 5 sec viel die weer uit. Toen die weer vanzelf startte meteen even de temp bekeken: videokaart: 95 graden!! Liep wel weer snel terug naar rond de 55 graden.
Toen meteen chrome geopend en toen viel die weer eens uit :confused: .
Ik ga vanmiddag dan maar naar de aldi en hopen dat ze toch een beetje service hebben ;)
Heel erg bedankt voor de hulp!!!

Toevoeging: als ik mijn laptop opstuur, is er dan kans dat ze me gewoon een andere sturen met dus ook een andere hdd? Ik had namelijk win 7 geupgrade naar 8. Op het internet staat dat deze gelinkt word aan je pc, dus ik hoop dat die dan nog werkt
Er staan ook heel veel foto's op. Moet ik deze eerst backuppen?

Laatst bewerkt:
aldi doet vaak niet moeilijk maar je moet hem waarschijnlijk opsturen en dan ben je hem dus even kwijt.
wel je bonnetje meenemen!

Er staan ook heel veel foto's op. Moet ik deze eerst backuppen?
Zorg er voor dat je al je documenten / foto's hebt gebackupped ja.
Stel je krijgt een nieuwe laptop / zij voeren een schone installatie uit dan zijn al je gegevens weg.

Ja, drivers werkten in win8, heb er al een paar maanden prima mee kunnen werken en bij de aankoop zat zelfs een bon om de upgrade slechts voor 15,00 euro te doen.

Ben net langs geweest, ze zeiden dat ik contact op moest nemen met medion. Ze mailen me nu een sticker en zo kan ik de laptop gratis opsturen. Ik moet hem wel helemaal terugbrengen naar de status van aankoop, dus alle bestanden en software en zelfs win8 eraf. Ivm met de privacy.

tja dat is dus een noodzakelijk kwaad... je kunt hem in ieder geval gratis opsturen en hopelijk ook laten repareren dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan