PC valt uit tijdens games/grafische programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

asritmeester

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2014
Ja, drivers werkten in win8, heb er al een paar maanden prima mee kunnen werken en bij de aankoop zat zelfs een bon om de upgrade slechts voor 15,00 euro te doen.

Ben net langs geweest, ze zeiden dat ik contact op moest nemen met medion. Ze mailen me nu een sticker en zo kan ik de laptop gratis opsturen. Ik moet hem wel helemaal terugbrengen naar de status van aankoop, dus alle bestanden en software en zelfs win8 eraf. Ivm met de privacy.

@martijn12321
Weet je zeker dat alle drivers werken in Windows? Ik krijg op dezelfde notebook de Dolby Home Theatre niet geinstalleerd. M.a.w. tot nu toe een erg blikkerig geluid. (Hoe) heb jij dat wel voor elkaar gekregen?

Niet, heb je precies dezelfde laptop?
Als je je pc reset via de reset partitie of de meegeleverde schijf zit het er netjes bij.
Je kan upgraden naar win8 met dat erop, alleen bij mij werkte dat niet, bij jou misschien wel?
Het geluid doet het zonder ook prima bij mij, alleen jammer dat ik de equalizer van dolby niet meer heb.
Blikkerige geluid kan ik alleen verklaren door iets in je speaker. Bij mij zat er een keer een nietje (aangetrokken door de magneet vd speaker) tegen de speaker. Hele pc gecheckt, tot ik mijn laptop optilde en ik het nietje voelde :p. (ik weet natuurlijk niet wat jouw definitie van blikkerig is, laptops hebben natuurlijk nooit echt mooi geluid)

@crash
Thx voor het doorzetten naar een nieuw Topic. Zal er in het vervolg rekening mee houden.

@martijn12321
Yep, dezelfde laptop.
Met blikkerig geluid bedoel ik het standaard geluid dat uit de speakers komt. Met de speakers qua hardwarde is niets mis.
Echter Dolby is voor mij een 'vereiste' omdat deze de geluidskwaliteit een ware 'boost' geeft. Ik had daarom gehoopt dat jij dat voor elkaar hebt gekregen. Niet dus, jammer.

PS: Ik heb Win8 kaal erop gezet. Upgrade lukte mij ook niet ;-)

Heb je na de installatie van Windows eerst de chipset driver geïnstalleerd en daarna pas de geluidskaart driver?

De klantenservice bij medion is heel erg bang om te helpen met niet-hardware problemen heb ik geprobeerd. Als je het toch wil proberen raad ik je aan om te bellen (als je een keer wat tijd teveel hebt). Ik werd vrij snel 'geholpen' maar ik kreeg eerst allemaal van die vragen en tips waar ik echt niks mee kon. Maar mijn probleem was dus wel een hardwareprobleem, en ze hebben me nooit verteld wat ze hebben gedaan. Maar mijn pc loopt weer prima!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan