PC valt uit tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Obscuur ? dat gevoel heb ik niet, maar je moet niets doen wat je niet vertrouwd.
Op een ander forum zag ik "Opstarten met foutopsporing"
Ga naar de opdrachtprompt (systeem) en kies "Als administrator"
Met de opdracht chkdsk /? zie je alle mogelijkheden
Met de opdracht chkdsk /scan laat hij e.e.a. zien
Met de opdracht chkdsk /F krijg je in eerste instantie "geblokkeerd" of iets dergelijks en de vraag de scan te doen bij een reboot. Bevestig deze mogelijkheid.
 
Ja, best obscuur. Het ziet eruit als een standaard tekstje, een link was zelfs deels in het Chinees.
Ik heb chksdk gedaan, hij gaf niet aan dat er iets gevonden was en het heeft ook niet geholpen.
 
Ja, best obscuur. Het ziet eruit als een standaard tekstje, een link was zelfs deels in het Chinees.
Ik heb chksdk gedaan, hij gaf niet aan dat er iets gevonden was en het heeft ook niet geholpen.

chkdsk /F met een reboot ?
 
OK. Jammer, dan moet ik de witte vlag hijsen. Weet geen andere mogelijkheden meer. :rolleyes:
 
Jammer. Maar goed, je hebt je best gedaan, waarvoor veel dank!:thumb:
Ik kan altijd nog proberen een schone installatie uit te voeren van windows 10, maar dat doe ik later wel als ik tijd heb.
Bedankt voor je moeite.

Groet,

Kevin
 
Ik weet niet of een schone installatie je probleem zal verhelpen. Als het een driverconflict is van je PC-hardware kan het terugkomen. Wil je toch een clean install doen adviseer ik je vooraf een image te maken van je systeemschijf. Je kunt dan altijd terug en bespaar je een hoop werk van herinstallaties van de andere software.
Succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan