PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjees

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2002
Berichten
112
Er is iets vreemds aan de hand met deze pc,

Mijn PC reset zichzelf steeds.
Dit gebeurd nadat windows geladen is.

Ik heb naar mijn weten echt alles geprobeerd en zoek nu jullie steun, misschien heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn pc

Wat heb ik al gedaan,

Mo temp gecontroleerd in de bios, deze is constant 26 graden,
harde schijf geformateerd en opnieuw windows geinstaleerd
Ander geheugen geprobeerd
andere video kaart geprobeerd, zowel agp als pci
on board sound uitgezet
bios reset

verder heb ik de voeding doorgemeten met een multimeter, en voor alle zekerheid een andere voeding geprobeerd

Ook heb ik de pc helemaal leeggehaald, alleen een pci videokaartje, cd rom speler en een hd eraan gehangen
in deze opstelling heb ik ook een andere cdrom, andere videokaart en ook een andere HD geprobeerd

helemaal niets werkt.

Windows 98 instaleert gewoon, maar na de instalatie krijg je een welkomscherm en als je dan met de muis beweegt is het weer afgelopen, met win XP komt hij niet eens door de instalatie heen, dan nokt hij gewoon af en gaat hij reseten.

Als ik de pc met behulp van een floppy in DOS opstart kan hij uren aanstaan zonder uit te vallen.

Wie kan me helpen, ik weet momenteel echt ff niet wat ik hier nog aan kan doen.

Het gaat hier om een PIII @733 Mhz met een maxtor 20 GB HD en 2x 128 MB SD geheugen.
 
Sjees,

Start de PC eens een keer op in veilige modus (F8!! ingedrukt houden tijdens starten)

Vervolgens bij systeem eigenschappen en bij het tabblad geavanceerd de optie 'opstart en herstelinstellingen de optie uitschakelen om het systeem opnieuw op te starten (vinkje weghalen !)

Vervolgens kun je bij systeembeheer in configuratiescherm even bij de logboeken kijken wat er fout is gegaan.


Remy
 
Vervolgens bij systeem eigenschappen en bij het tabblad geavanceerd de optie 'opstart en herstelinstellingen de optie uitschakelen om het systeem opnieuw op te starten (vinkje weghalen !)
Je raad het al, bij het aanklikken van "deze computer" is het verhaal weer afgelopen,

Ik geloof overigens niet dat het ligt aan de software, dit omdat het niet uitmaakt of ik er XP-home pro ,W98 of W98 SE op zet.
(allemaal originale versies overigens, dus ook geen gammele kopieen )
 
Je hebt dit dus ook in veilige modus !? :8-0:

Dan zit het echt goed fout !! dan zal je je XP installatie misschien alleen nog kunnen redden met een Repair vanaf de XP cd-rom.......


Remy
 
sjees, Je hebt al veel geprobeerd.

Heb je er ook al een andere monitor aan gehangen !!

groetjes speedtouch
 
Ik heb denk ik het probleem al heb gevonden,

Omdat de PC iedere keer als hij moet "werken"uitvalt, heb ik eens een andere processor geprobeerd
(je moet er maar net een hebben liggen natuurlijk :D )

De PIII 733 even verwisseld door een Celeron 500 en nu valt de pc niet uit.

Bij een nadere inspectie ook wel "smelt" sporen te zien boven op de PIII en is de bovenkant helemaal Blauw verkleurd van de warmte (lijkt me)

Ik denk dat dit de oorzaak is van mijn probleem, en ga nu even "zwaar" testen door even te gaan gamen op de PC.

Ik hou jullie natuurlijk even op de hoogte
 
lol, een doorgebrand circuit. Dat kan heel goed zijn dat het daaraan lag:)
 
Geplaatst door sjees
de bovenkant helemaal Blauw verkleurd van de warmte (lijkt me)
Bedoel je echt de gehele bovenkant of alleen dat rechthoekje in het midden.(Core)
Deze is namelijk al een beetje blauwachtig.
(Zie afbeelding Pentium III)
attachment.php
 

Bijlagen

  • blauw.jpg
    blauw.jpg
    7,7 KB · Weergaven: 83
Nee , ook rondom de Core. maar dan een kleurtje dat metaal heeft als het warm is geweest

Ook de Hars boven op de CPU ziet er een beetje geel, bobbelig uit.

Met de andere processor is de PC nog niet uitgevallen.

Zou de zo'n processor nog op een andere manier kunnen doormeten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan