PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppedehaan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Mijn pc valt regelmatig zomaar uit! Dan gaat alles uit en begint ie een enorm zeurige geluid maken?

heb iemand enig idee wat dit kan zijn?

alvast bedankt!

oja btw:

amd 2800+
512 mb
windows xp service pack 2
norton 2005

Klinkt als oververhit of je voeding. Kijk eens of je achter de temperatuur van je pc kan komen door bv speedfan te gebruiken http://www.download.com/SpeedFan/3000-2094_4-10374719.html?tag=lst-0-1
dit programma bekijkt de temperatuur van je pc. Boven de 50 graden kan een probleem gaan geven, uitvallen pc, trager worden pc etc. Wat je ook kan doen is de pc laten werken met de systeemkast open, komt het probleem dan niet voor dan is het in iedergeval geen temperatuur probleem. Wat dat geluit betreft, als je voeding slecht is gaat deze bv geluid maken. Meestal is dit de fan van de koeling, zit hier veel stof op dan even de stofzuiger er op zetten.

Nou het is niet de fan die herrie maakt maar het systeem luidspreker en temperatuur is goed!

Probeer eens een tijdje te werken met de systeemkast open, geeft dit verbetering of blijft de pc uitvallen?

hij staat al de hele middag open! maar hij valt alleen uit als ik grote spel gebruik!

Ik blijf het houden op een probleem met de temperatuur, misschien van je videokrt heeft iemand anders nog een tip want ik ben er door.:rolleyes:

Zit er veel stof in?
Even het koelblok goed schoonmaken (tussen de ribbels door ed.)

laat hem achter open en zet daar eens een ventilator neer.
eens kijken of je temparatuur dan zakt.

82 graden is echt te hoog hoor.
als je hier te lang mee doorgaat gaat die echt kapot.

je moet eens kijken hoeveel toeren die fan draait.
als hij bijna kapot is draait hij misschien te langzaam.

volgens dat proggie draait ie idd niet
dit is nr2?

maar weet iemand welke dit of hoe ikd at kan zien?

Kan de fan van je videokrt zijn, van je CPU, je voeding of losse systeemfan. Soms kan je een fan ook in en uitschakelen via het BIOS, mocht je daar in thuis zijn dan kan je ook altijd even in het bios kijken.

Gezien het aantal reactie verplaatst ipv gesloten. Zoek de juiste sectie voor je vragen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan