pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorrit01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
148
hallo allemaal,

heb het volgende probleem:

als ik mijn computer opstart gaat dit meestal vlekkeloos, maar af en toe valt de computer tijdens de opstart uit. Dan moet ik hem opnieuw aandrukken.
ik heb het volgende systeem:

Asus computerkast met originele voeding: 360 watt.
moederbord: asus a8n-sli deluxe
amd atlon 64 bit 3000+
6800 GT Gigabyte
1024 mb kingston
160 gig harddisk
dvd-brander
dvd-speler
netwerkkaart.
ik gebruik windows xp pro.

zou het probleem bij de voeding liggen?
hoe weet ik dat mijn voeding genoeg levert. is hier een programma voor?

vriendelijke groet,

jorrit :)
 
Heb je de stroomvoorziening goed gecontrloleerd. b.v. zit de stekker er goed in. Zowel achter in de comp als in het stopcontact?

Erik
 
Neigt naar een los contact binnen de kast :)

Zat de voeding er al standaard icm deze configuratie in? En hoelang heb je dit systeem en sinds wanneer heb je er last van? ;)
 
misschien ligt het aan de koeling van je processor.
Heb ik ook weleens gehad, gaat van kwaad tot erger, dus ik zou ff kijken. bij mij zat ie gewoon een beetje los.
 
heb systeem bijna een jaar. het is de originele voeding.
het is sind een maand of 5. Het gebeurt onregelmatig.
heb zelf nooit aan de processor gezeten, dus die zal wel goed moeten zitten. temperatuur is ook goed.
 
Hallo

Dergelijke fouten wijzen meestal op een defekte voeding.

Mits dit zich al ettelijke maanden voordoet , zou ik garantie inroepen.

O.k. , een nieuw exemplaar kost niet zoveel , maar toch ... principieel.

Straks sneuvelen duurdere componenten ..........

Peter
 
is er niet een programma dat informatie kan geven over het functioneren van mijn voeding? of kan een voeding worden doorgemeten om te achterhalen of hij optimaal functioneerd?

wat ik verder nog ben vergeten te melden, is dat ik met de monitor inschakelen altijd rekening moet houden dat de monitor als eerst aanstaat. Doe ik dit niet, dan krijg ik wel eens dat de computer niet verder wil opstarten en ik ook geen beeld krijg. dan moet ik de computer uitzetten en weer opnieuw opstarten en dan krijg ik wel gewoon weer beeld.
duidt dit ook op een voedingsprobleem?
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Uiteraard bezitten de meeste recente "biossen" een " hardwaremonitor " , daarin kun je de meeste rudimentaire spanningen controleren .

Het controleren van ALLE geleverde uitgangsspanningen onder belasting is uiteraard niet zo eenvoudig........

Oscilloscoop , belastingssbank , etc....

Daarom vermeldde ik reeds dat het het eenvoudigst is , om de u nog resterende garantie in te roepen , of een nieuwe "geleende " voeding te proberen .

Peter
 
iedereen bedankt voor jullie hulp.ik ga maar eens terug naar de winkel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan