PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

skeeto

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2006
Berichten
9
Hallo,
Sinds enkele dagen valt mijn PC plots uit als ik in word bezig ben. Als ik dan een paar keer op CTtrl alt delete duw krijg ik een blauw scherm met een fout melding alleen blijft dit niet lang genoeg staan om het helemaal te lezen. De PC start dan opnieuw op. In mijn logboek onder systeem; heb ik de volgende fout melding gekregen:
"de DHCP allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op IP adres xxx xxx xxx omdat het IP adres buiten de scope 192.168.0.0/255.255.255.0 ligt waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP clients. Als u de DHCP-allocator wilt inschakelen op dit IP-adres moet u de scope wijzigen om het IP-adres erin op te nemen of het IP-adres wijzigen zodat het binnen de scope valt"
De bron is: IPNATHLP
In het logboek onder toepassing heb ik volgende 3 meldingen staan:
-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:19
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been copied to "C:\WINDOWS\Internet Logs\xDB5.tmp". File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been deleted.

-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:19
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB".

-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:21
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\ELS.ldb" was corrupt and has been copied to "C:\WINDOWS\Internet Logs\xDB6.tmp". File "C:\WINDOWS\Internet Logs\ELS.ldb" was corrupt and has been deleted.

Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt:eek:
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Sinds enkele dagen valt mijn PC plots uit als ik in word bezig ben. Als ik dan een paar keer op CTtrl alt delete duw krijg ik een blauw scherm met een fout melding alleen blijft dit niet lang genoeg staan om het helemaal te lezen. De PC start dan opnieuw op. In mijn logboek onder systeem; heb ik de volgende fout melding gekregen:
"de DHCP allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op IP adres xxx xxx xxx omdat het IP adres buiten de scope 192.168.0.0/255.255.255.0 ligt waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP clients. Als u de DHCP-allocator wilt inschakelen op dit IP-adres moet u de scope wijzigen om het IP-adres erin op te nemen of het IP-adres wijzigen zodat het binnen de scope valt"
De bron is: IPNATHLP
In het logboek onder toepassing heb ik volgende 3 meldingen staan:
-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:19
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been copied to "C:\WINDOWS\Internet Logs\xDB5.tmp". File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been deleted.

-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:19
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB".

-Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 9/08/2006
Tijd: 15:24:21
Gebruiker: n.v.t.
Computer: ELS
Beschrijving:
TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\ELS.ldb" was corrupt and has been copied to "C:\WINDOWS\Internet Logs\xDB6.tmp". File "C:\WINDOWS\Internet Logs\ELS.ldb" was corrupt and has been deleted.

Wat kan ik hieraan doen?
Alvast bedankt:eek:

Probeer eens je internet verbinding te verbreken!
Dan ff wat je wilde doen met microsoft office vervolgen!.

maak je PC schoon draai schuifopruiming
herstart desnoods in veilige modustijdens opstarten onderbreken door op f5 of f8 te drukken kan ook een andere f functie zijn is per opbouw verschillend.

s6:thumb:
 
Misschien eerst dit doen, zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp wil rebooten, en zet die hier eens neer.
 
internet log

Hallo,
Heb herstarten uitgezet maar nog geen blauw scherm gehad.
Nog een vraagje: op mijn C schijf onder WINDOWS staat een map internet logs, daarin staan enkele files waaronder die vermeld stonden in die fout boodschap. Mag ik die verwijderen?
Groeten
 
Volgens mij zijn dat logs van Zonealarm, logs kun je altijd verwijderen, maar zal je probleem niet oplossen, ben ik bang van, en die zullen gewoon weer worden aangemaakt.
 
videokaart

Hallo,
Hier wat op mijn blauw scherm staat:
Windows gesloten om schade te voorkomen
probleem nv4_disp
stuurprogramma vh apparaat is in een oneindige lus blijven hangen
stop 0x000000EA (0x82A19450, 0x82D101A98,0xF8B30CB4, 0x00000001)
nv4_disp bezig met starten vd fysieke geheugendump
fysische geheugendump is voltooid


die nv4_disp is de besturingssoftware van mijn NVIDIA Geforce FX 5700 videokaart.
Die is onlangs vervangen en sindsdien zijn de problemen ook eigenlijk begonnen. Ik heb de nieuwste driver nochtans gedownload en directx ge-update.
Zou het kunnen dat die kaart stuk is?

Het volgende stond in de foutrapport van microsoft:

Type fout Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)
Is er een oplossing beschikbaar? Ja
Wat betekent deze fout? U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.
Oorzaak Een apparaatstuurprogramma voor een videoadapter
Computersymptomen Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode:

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
- of -
STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M
+ Oplossing 1: Installeer het meest recente stuurprogramma voor uw videokaart
+ Oplossing 2: Verlaag handmatig de hardwareversnelling voor uw videoadapter.

Kan ik nakijken of mijn videokaart stuk is?:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan