Pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

fambuitendijk

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Sinds ik een digitale videocamera aansluit op mij pc met firewire, valt de pc zomaar helemaal uit. Als ik de beelden overzet, valt die na bv. 5min. uit. Zomaar, zonder melding vooraf alles uit. De kast heb ik helemaal uitgezogen, de vin draait prima. We hebben het ook wel eens bij een spelletje scrabble oid, geen zware spellen dus. Maar de pc kan normaal gesproken uren aanstaan zonder uit te vallen.

Wie weet er raad?

Mvg. Arie

Laatst bewerkt:
Beetje beperkte info.....
Gaan ventilatoren in het systeem ook harder draaien [meer lawaai]? Mogelijk is het systeem wat stoffig van binnen waardoor de temperatuur te hoog oploopt en het systeem wordt uitgeschakeld.. Geen "piep" geluiden vooraf?
Die "digitale video" , wat is dat? Een camera? Via firewire of USB?

Beetje beperkte info.....
Gaan ventilatoren in het systeem ook harder draaien [meer lawaai]? Mogelijk is het systeem wat stoffig van binnen waardoor de temperatuur te hoog oploopt en het systeem wordt uitgeschakeld.. Geen "piep" geluiden vooraf?
Die "digitale video" , wat is dat? Een camera? Via firewire of USB?

Bedankt voor je reactie. Ik heb de pc kast uitgezogen, de ventilator gaat niet harder draaien en maakt het zelfde geluid. Er zijn geen piep geluiden vooraf. Hij gaat zonder enige melding of waarschuwing uit.
Ik heb een goeie digiale camcorder (Panasonic nv-gs 280) via firewire.
Maar hij doet het ook soms met een spelletje doen, floep uit.

Ik heb al mijn harde schijf leeggemmaakt en xp er opnieuw opgezet, maar het bleef hetzelfde.

probleem lig bij je voeding ik heb ook zo'n probleem na ong 15 a 20 min gamen pats uit hoor ik eerst nog geluid en dan gaat hij volledig uit.

Dus je voeding vervangen

Maar hij staat soms ook zomaar 2 uur zonder problemen aan, met van alles.
Dat 'gamen' is een spelletje scrabble oid. Dus geen zwaar spel ofzo.

Is er iemand die dit probleem weet op te lossen? Tot nog toe zit de 'tip' er niet bij.
De pc is twee jaar oud, p4 3.2mhz, 256mb videokaart.

Hm voeding....
ik weet het niet zeker maaar als ik spel zit te spelen Counter Strike Source..
ien ik kijk naar de systeem eisen..... eisen voldoen aan het spel dus.. i kspeel zon 1 uur.... valt de pc opeens uit... nou hij start em opnieuw... en ik dacht misschien ligt het probleem aan Videokaart?? Mischien wordt video kaart warm? dacht ik zo...

1ste tip: maak je binnenkant van je pc schoon ook achter je vin... die op het processor zit.

2de. tip: scan je pc naar malware, spyware, adware en virussen...

3de tip: als je je pc sneller wilt opstarten doe eens de registery cleaner and fixer... dat helpt ook....

alvast bedankt

Hm voeding....
ik weet het niet zeker maaar als ik spel zit te spelen Counter Strike Source..
ien ik kijk naar de systeem eisen..... eisen voldoen aan het spel dus.. i kspeel zon 1 uur.... valt de pc opeens uit... nou hij start em opnieuw... en ik dacht misschien ligt het probleem aan Videokaart?? Mischien wordt video kaart warm? dacht ik zo...

1ste tip: maak je binnenkant van je pc schoon ook achter je vin... die op het processor zit.

2de. tip: scan je pc naar malware, spyware, adware en virussen...

3de tip: als je je pc sneller wilt opstarten doe eens de registery cleaner and fixer... dat helpt ook....

alvast bedankt

Bedankt voor je reactie. Maar ik heb hem al helemaal uitgezogen, zelfs mijn harde schijf geformatteerd, dus wat het precies is weet ik niet.

probleem lig bij je voeding ik heb ook zo'n probleem na ong 15 a 20 min gamen pats uit hoor ik eerst nog geluid en dan gaat hij volledig uit.

Dus je voeding vervangen

Bij mij werd dit probleem niet door de voeding veroorzaakt achter af maar door de videokaart die nu op RMA tour is.
Dus mss wel de graka voor de zekerheid nakijen

Bedankt voor je reactie, maar wat is RMK tour? De pc is twee jaar oud, kan die kaart al defect zijn dan?

mijn ervaring.

Dit is een probleem wat gemakkelijk LIJKT maar moeilijk BLIJKT op te lossen.
Nu ... de ervaringen die ik heb gehad met dezelfde symptomen zijn:
- het ram-geheugen volledig of gedeeltelijk kapot: meest voordehandliggend
- ik heb ook al gehad dat de dvd-speler ergens een defect had, had me rot gezocht naar het probleem maar het bleek dus de dvd-speler te zijn

mss es ff proberen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan