pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kikkerbil

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Hallo iedereen,
ik was oblivion aan het spelen en ineens viel men pc uit, opstarten deed m niet dus ik alles gecheckt maar niks
Men voedingskabel als ik die uittrek en insteek en men pc opzet draait men grafische kaart 2 sec en de proccessor ook 2sec en slaat af dit is alleen als ik de kabel in en uit doe
maar verder niets ook scherm niet
men oude pc doet het nog goed daarom kan ik nog mailen om raad
Waar je de voedingskabel inplugt is de voeding en is 400 watt
groeten

Lijkt er zo in eerste instantie op dat je voeding het heeft opgegeven, wat voor merk voeding is het en hoe oud is deze?

Er staat geen merk op alleen serienummer
de pc zelf is een alien IV van powerbits en 2 jaar ongeveer
op de site staat hij beschreven maar niet de voeding denk ik
dju

Probeer het eens met die voeding van je oude pc, dan weet je direct wat meer...

Overigens doet niets het meer, indien moederbord en geheugen is overleden, door kortsluiting in het geheugen valt de voeding ook uit.

Mijn standaard riedel is onderstaande.

Werkwijze als wel de voeding, ventilatoren en de devices nog werken.

Bouw alles uit, leg het moederbord op een houten plank, met alleen de cpu
erin, hang er nu de luidspreker er aan, reset met de jumper clrcmos, de bios,
of haal het batterijtje er een tiental minuten uit.

Zoek de 2 powerswitchpinnen, waar dus eerst de powerswitch aan zat, even
onthouden dus, of in de manual van het moederbord kijken, dus ook de
videokaart, en de geheugenlatjes er/uit/af halen.

Sluit de voeding aan, en kortsluit even die 2 powerswitch pinnen, nu moet je
biosbeeps krijgen, er zit immers geen videokaart, en geheugen in, geen
signaal, voor 99% je moederbord overleden, mocht er ook nog een FSB switch of
jumpers op zitten, deze op 100mHz zetten, en nogmaals proberen.

Wel bios beeps, 1 reepje geheugen plaatsen, en nogmaals proberen, eventueel omwisselen, weer
biosbeeps, de videokaart plaatsen, en monitor aansluiten, geen beeps, wel
beeld, wel beeps, videokaart niet goed.

Voor de manual, als je die niet hebt, kijk op het bord naar merk en type, en haal hem op bij de mobobakker.

Kan je misschien in het BIOS zien wat de temperaturen zijn van de cpu en chipset van het moederbord?

Misschien dat deze te warm worden en er een beveiliging in werking treedt die het zaakje moet beschermen tegen oververhitting. Al lijkt het me sterk dat het spul in 2 seconden oververhit raakt.

Kan je misschien in het BIOS zien wat de temperaturen zijn van de cpu en chipset van het moederbord?

Misschien dat deze te warm worden en er een beveiliging in werking treedt die het zaakje moet beschermen tegen oververhitting. Al lijkt het me sterk dat het spul in 2 seconden oververhit raakt.

Dat zal niet eenvoudig zijn om te doen want de pc doet helemaal niets meer...:rolleyes:

Ik heb gisteren een mail gestuurt naar powerbits en daar vertellen me ze dat er een techsolo 550 watt silent power met 120 mm fan
ik haal er hier een grijze doos uit met een stickertje 400 watt en voor de rest een modelnummer LPE3
dus ga ik een nieuwe laten opsturen, lijkt me het beste
groetjes

powerbits?

Deze keer heb ik weer vragen bij hun verkoop
Eerste keer had ik probs met xp illegaal en alles wat erop stond
Gewoon een nieuw xp besturing kopen dacht ik en opgelost
Nu steekt er een prachtige Techsolo 550 watt 12 mm fan in en ik haal er een onbekend voedingssysteem uit amper 400 watt
Nu in de plaatselijke pcwinkel koop ik gewoon een nieuwe met meer ampere want dat is volgens de winkel beter, hoe hoger de ampere hoe beter, dus duurder
2de keer dat powerbits me beetheeft infeite
Niet zeuren maar ik weet genoeg nu, hopelijk jullie ook
Toen ik een mail stuurde met de vraag wat er van voeding insteekt direkt respons, nu ik zeg dat er een grijze doos inzit met enkel een sticker 400 watt reageren ze niet meer, tot zover powerbits
ik wacht op reaktie
kikkerbil

voeding

Powerbits reageert geschrokken op de melding dat er niet de voeding instak die ze blijkbaar altijd steken en vragen wat de voeding koste en of ik men kaart heb verzwaard?
Kheb geantwoord dat ik den 2de keer ontgoocheld ben in hun zaak
dat eerste is koeien uit de gracht halen en dat is niet men ding
Alleen ben ik klant af
Men pc'ke draait goed nu
bedankt iedereen die goeie raad gaf
kikkerbil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan