PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Vandaag heb ik 2 keer gehad dat mijn PC ineens uitviel. Sinds 3 weken heb ik bij het opstarten dat ik een bromtoon hoor, ik vermoed dat het bij de voeding vandaan komt. Als mijn pc eenmaal een tijdje draait gaat het weer weg. Afgelopen nacht had ik mijn PC aan laten staan en toen ik vanmiddag keek, waren er allemaal horizontale strepen over het beeldscherm. Je kon nog wel wat zien maar niet echt scherp. Vervolgens heb ik mijn PC opnieuw opgestart en alles leek weer normaal. Een paar uur later was ik een filmje aan het kijken en toen viel ineens het beeld weg en 2 seconde later was mijn hele PC uitgevallen. Ik kon hem ook niet meer opnieuw opstarten. Ik heb toen een beetje stof uit de kast verwijderd, maar dat hielp ook niet. Daarna de stroom er helemaal afgehaald en 10 minuten af laten koelen en daarna deed hij het gelukkig weer. Vervolgens nog een keer de PC uit gehad en een tijdje later toen ik er weer achter zat viel hij weer uit. Eerst kreeg het beeld weer horizontale strepen en toen viel hij uit. Na de stroom er af gehaald te hebben en er weer op gezet te hebben deed hij het weer. Maar wat kan hiervan de oorzaak zijn? Voeding te warm? Kast is nu open terwijl hij aanstaat. Misschien videokaart? Iemand enig idee wat ik kan doen?

Dank

Laatst bewerkt:
Kun je er wat leestekens tussen zetten en ook wat alinea's, dit is zo niet te lezen.:rolleyes:

Ook dit kun je doen.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

En met eventvwr.msc via uitvoeren kun je ook in de logboeken kijken.

Ok, dank ik heb automatisch opstarten uitgezet.

Op het moment van crashen staat er in het logboek de volgende fout:

Vastgelopen toepassing: pprekop.exe, versie: 4.2.0.172, vastgelopen module: ole32.dll, versie: 5.1.2600.2182, vastgelopen op: 0x10017bed.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Hier kom ik alleen niet echt verder mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan