PC valt uit..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senquell

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Hallo luitjes,

ik heb een heel irritante vervelende probleem.
heb al lang zitten wachten op Modern warfare 2 en heb een cooler voor mijn videokaart gekocht.
het is een XFX 9600 GT xxx alpha dog edition.
En heb er een Artic Cooling S2 erop gemonteerd tenminste de eigenaar van de PC zaak waar ik het heb gekocht.
Maar oke,dus ik heel blij ik merk het gelijk koelt heel goed inplaats van 60/70 naar 45 max.

Maar na 3 dagen valt mijn PC uit automatisch tijdens het gamen.
eerst was het na 2 uurtjes, daarna na een half uur.
heb het naar een PC zaak gestuurd hun onderzoeken, ze hebben zelf ook Modern warfare 2 gespeeld, en daar valt mijn PC niet uit.
Toen ik mijn PC terug had ging ik eerst al mijn kabels netjes zetten en toen werkte mijn PC langer dan 5 uurtjes gamen.
Maar nu weer de zelfde probleem!

Wat is het probleem?

PC specs:

Intel dual core quad Q6600 2.4 ghz
XFX 9600 Gt xxx alpha dog edition.
4 GB RAM
Windows XP 32 bit.

Laatst bewerkt:
Dus ze hebben de kaart bij hun in een systeem getest?
Stond de kast hierbij open?

Misschien heb jij een veel kleinere kast met slechte luchtcirculatie. Bij een passief gekoelde videokaart moet de luchtcirculatie goed zijn, anders kan de warmte niet van de koelvinnen afgevoerd worden. Dan kan de koeler nog zo goed zijn en goed geinstalleerd zijn.
Hoeveel koelers heb je nu in je systeem zitten?

Houd dus de temperatuur eens in de gaten. Ik denk namelijk dat die na een tijd gamen wat gaat stijgen.

Misschien wat lastig maar als je ze daar er even 5 uur lang op laat gamen , kunnen ze zien wat er gebeurt.

Dus ze hebben de kaart bij hun in een systeem getest?
Stond de kast hierbij open?

Misschien heb jij een veel kleinere kast met slechte luchtcirculatie. Bij een passief gekoelde videokaart moet de luchtcirculatie goed zijn, anders kan de warmte niet van de koelvinnen afgevoerd worden. Dan kan de koeler nog zo goed zijn en goed geinstalleerd zijn.
Hoeveel koelers heb je nu in je systeem zitten?

Houd dus de temperatuur eens in de gaten. Ik denk namelijk dat die na een tijd gamen wat gaat stijgen.

Wat is dan een goeie setup van luchtcirculatie?
De kast was dicht toen ze aan het testen waren.
en ik heb 2 koelers 1 normaal systeemkoeler en een CPU koeler.
Heb net zitten spelen..

http://www.speedyshare.com/files/19524373/temo.bmp

bijv. Scythe Mugen 2 CPU koeler Socket 478/T/LGA775/LGA1366/754/939/AM2/AM2+/AM3/940 is wel een goede maar ik weet niet of het past natuurlijk daarvor moet ik tog wat meer weten over je cpu.

bijv. Scythe Mugen 2 CPU koeler Socket 478/T/LGA775/LGA1366/754/939/AM2/AM2+/AM3/940 is wel een goede maar ik weet niet of het past natuurlijk daarvor moet ik tog wat meer weten over je cpu.

Intel dual core quad Q6600 2.4 ghz
Maar ik heb al een CPU koeler..
en het zijn mooie tempraturen rond de 35.. niks mis mee toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan