pc valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

raccie

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Berichten
48
ik heb hier al meerdere vragen over gevonden maar niet echt het probleem wat ik heb.

mijn pc loopt vaak vast of valt ineens zonder reden uit.

heb al gevoeld of hij te warm is maar dat is het probleem niet,
heb hem ook al zover als ik kon uitgestoft durf dit niet zo goed (bang dat ik wat kapot maak)

weet iemand waar ik nog es naar zou kunnen kijken wat het is?
of wat ik precies moet stoffen en hoe ik dit uit moet stoffen?
heb het nu met een nieuwe kwast gedaan....
 
kun je aangeven wat de tempraturen zijn? kijk even op het gratis programma speedfan werkt, soms zit er stof in de koelvinnen waardoor de warmte niet wegkan, maar dan word de lapto ook niet heel erg heet op de oppervlakte. hoe oud is je pc?
 
Als het een desktop is moet je hem openmaken en met perslucht uitblazen.
kijk ook of de koelventilator op je processor nog wel draait.
Desnoods een grotere koeler opzetten, heb ik ook gedaan omdat de originele die bij de processor was niet voldeed, viel ook altijd uit.
Heb er nu wel een overkill opgezet maar ondertussen al meer dan twee jaar geen last meer van gehad.:D
 
sorry dat k zo laat reageer hier :$
maar ik heb geen perslucht @fokker
en die koelventilator zit zoals ik t kan zien helemaal vol met stof ben al bezig geweest met een kwast maar kweet nie of da zo slim was?
en een grotere koeler? ik ben nie zo handig met pc's hahaha
het gaat dus om een desktop.
@royb3 ik krijg die pc niet zo lang aan hij valt na paar minuten alweer uit :S
 
probeer je kwast met een stofzuiger te combineren. zodat het los gekwaste stof gelijk weggezogen word, misschien kun je de fan zelf even verwijderen.
 
Hoi,
Pc stofvrij maken voor beginners.

trek de stekker v.d. pc uit het stopcontact (of aan de achterkant v.d. pc)
ontlaadt de statische spanning door de pc-kast vast te houden (beste is een blank gedeelte) en b.v. een waterkraan aan te raken.
maak de pc open
leg hem op z'n kant
voorzichtig met een schoon kwastje het koelblok en de ventilator (vasthouden) v.d. processor schoonmaken
(dat is de ventilator die op het moederbord zit)
alle andere stof op het moederbord en onderdelen voorzichtig losvegen, zet de pc rechtop en verwijder met het kwastje de stof die evt. achterblijft van het moederbord en zuig met de stofzuiger (lage stand) het stof v.d. bodem op.
Evt. de ventilator v.d. voeding (aan de achterkant) schoonmaken en stof wegzuigen.
De onderzijde v.d. voorkant waar meestal de verse lucht aangezogen wordt, schoonmaken/uitzuigen (evt. frontpaneel verwijderen).
Succes.
 
dank jullie wel :)
ik ga me eigen er morgen eens mee bezig houden kijken of het me gaat lukken haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan