pc valt uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dangeo

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2011
Hallo iedereen,heb hier een intel pentium 4 bij het opstarten valt deze uit achter +- 10 sec,start ik hem op via veilige modus gebeurt dit niet en als ik hem dan laat heropstarten via veilige modus naar normaal opstarten valt deze niet meer uit?wat zou het probleem kunnen zijn? mvg Dangeo

Hallo,

Dit gaat zeker om een virus.
Ik weet niet of ze hier een virus afdeling hebben.

Maar het gaat zeker om een virus.

Mvg, Donovan

waar baseer je dat op donovan?

Laatst bewerkt door een moderator:
waar baseer je dat op donovan?

je kan niet zeggen dat het oververhitting is omdat:
een pc kan niet oververhit raken binnen 10 seconden
en de pc blijft wel draaien in de veilige modus.

Daarom zeg ik dat even:D

(ik kan je niet helpen met een lijstje maken wat je moet doen omdat mijn internet het niet goed doet)

Ik kom zometeen met een lijstje wat je allemaal kan doen.

pc valt uit

Beste donovan,heb zojuist terug geprobeert met pc en viel nu ook uit bij opstarten veilige modus,na een tweetal keer terug optestarten blijft hij nu werken weer,ik probeer hem zeker te laten scannen nu mvg dangeo

oke nu je mij verteld dat hij ook uitvalt in de veilige modus zou je even in de kast van je pc moeten kijken of er te veel stof inzit.

want blijf goed onthouden dat computers stofzuigers zijn.

Beste,dit is ook al gebeurt + dat ik er ook nieuwe pasta op cpu cooler gedaan heb,en is nu momenteel bezig met scannen op malwere;mvg dangeo

oke dat is mooi.

Laat me weten als het is gelukt en vergeet niet het log te posten en MBAM te updaten!

bedoel je een log te posten van de scan?zoja goe doe ik dat want het is de eerst maal dat ik zo een forum betreed mvg dangeo

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Ik zou eerst een melden wat er eventueel gebeurt is zoals bv. driver update of windows update gedaan of andere programma's geïnstalleerd, hardware veranderd, en ik zou je hardware een melden incl. voeding

beste,nadat de pc de eerste keer begon uit te vallen had ik al van alles gecontroleerd,en niets helpte,dus alles eraf en opnieuw win xp proffesional opgezet,resultaat pc valt nog uit maar na een paar keer proberen start hij toch op en blijt de hele dag aan, Mvg dangeo

Dan is het een probleem met je hardware.
Misschien is de voeding wel stuk.

Blijft de ventilator in de voeding draaien?

Beste,heb dit juist gecontroleerd,de ventilator van de voeding blijft draaien mvg dangeo

hmm.

het kan van alles zijn.

het kan ook je RAM geheugen zijn.
Ik zou hem naar een pc winkel sturen en er naar laten kijken.

Dat is denk ik het beste dat je kunt doen.

Mvg, Donovan

Beste,het ramgeheugen is vernieuwd maar alvast bedankt voor de vlugge reactie en tips mvg dangeo en tot later

Hoi,
geef ff aan welke antivirussoftware je hebt e/o evt. externe firewall.
Probeer het volgende, vink bij msconfig (uitvoeren>msconfig> tab opstarten) alles uit ook je beveiligingssoftware. Start opnieuw op en kijk wat er gebeurt. Start je pc nu wel normaal op dan schakel je 1 voor 1 (steeds gevolgd door een herstart) de programma's weer in. Begin als eerste met je beveiligingssoftware. Zo kom je erachter welk opstartprogramma wss de veroorzaker is van je probleem.

beste bedankt voor de reactie,maar msconfig, is dit bij systemconfigiratie en dan tab opstarten klikken? mvg dangeo

en de antivirus software is avg 2011met de externe firewal begrijp ik niet wat je bedoelt? mvg dangeo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, zoals je wellicht weet heeft Windows een ingebouwde firewall aan boord. Maar je kunt er natuurlijk ook een andere opzetten. Omdat tegenwoordig steeds meer een compleet pakket wordt aangeboden, antivirussoftware + firewall meestal onder de verzamelnaam internetsecurity o.i.d., is het niet meer vanzelfsprekend dat je van de Windows-firewall gebruik maakt. Maar dat is bij jou niet aan de orde denk ik gezien de reactie.
msconfig is idd daar waar je bedoelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan