PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodneytje

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Beste helpmijers,

Mijn computer valt na 2 uur telkens uit, Ik heb geen blauwbeeld of iets maar hij scheidt er mee uit zeg maar.

Ik ben nu een nieuwe OS aan het installeren.

Ik moet wel zeggen dat mijn cpu snelheet wordt.

Hoe kan ik hem harder zetten?

Ik heb een foxcon maar heb geen idee hoe ik hem harder zet want in de bios zie ik niks.

GR,
Rodney

Hoi,

Pc al eens stofvrij gemaakt van binnen? en met met harder zetten bedoel je denk ik de proceskoeler harder laten draaien dit wordt meestal door moederbord geregeld dus zal je de chipset driver ook moeten installeren.

Gezien dat je al aangeeft dat de CPU snel heet word, klinkt dit als eerste instantie als een probleem met de koeling. is alles stofvrij ? draaien de fans goed ? In het verleden de koeling, of de cpu vervangen ?

Ik denk dat je pc uitvalt ( uitviel ) omdat hij te heet werd, dan is het normaal dat de pc zichzelf uitschakeld om verdere schade te voorkomen. Wat is de temperatuur ?

Ik heb onlangs een nieuwe cpu koeler erin gezet, Ik kan niet de snelheid verhogen hiervan maar draait maar 1022 rpm

Ik heb ook een nieuwe videokaart aangeschaft die rond de 47 - 50 hangt in normale pc gebruik.

En alles is er net ingezet dus stof is onmogelijk

Wat kan ik nog doen?

Ik heb best een oud kasje en heb als enige de cpu koeler erin zitten er is wel plaats voor een tweede kleine voor aan de achterzijde

Ik doelde meer of je het complete koelblok hebt vervangen dat op de processor zit / zat. Mensen willen soms nog wel eens vergeten om de koelpasta ook te vervangen.

wat voor pc is het ? ( merk, type, enz.. )

hET KOMPLETE koelblok is vervangen koelpasta zit erook op, het is een packardbell imedia d6002
Ik heb hem momenteel opnieuw geinstalleerd, weet iemand nog iets wat ik kan doen?

Alvast bedankt voor de reactie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, maar alles werkt perfect en snel dan zou het tog geen probleem moeten wezen?

Nee, maar het is niet normaal dat je pc na 2 uur uitvalt. Meestal valt hij vrij snel uit als je een warmteprobleem hebt.
Ik denk eerder dat het met je voeding te maken kan hebben, daar bezuinigen ze nog wel eens op bij Medion.
Hoe oud is je pc?

umm paar jaar

dit zijn mijn onderdelen:

foconmoederbord

4 gb intern

nvidia video 2gb geheugen

intel dualcore proccesor

Ik denk dat het me cpu is die te heet wordt hij zit nu op 47 met normaal gerbuik

Hoe kan ik me snelheid van me dfan verhogen?

kan iemand me helpen

het mag ook via hulp op afstand

gr,
Rodney

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Helpmeiers,

door 3 uur zoekwerk heb ik een foto gezien wat je eerst meot doen in speedfan

ik zal hem erbij doen voor andere die niet weten hoe ze speedfan aan de gang krijgen.

mijn temparaturen zijn nu goed en pc i s neit uitgevallen:p:p

Dankje wel voor alle reactiesspeedfanb.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan