PC valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

rasger

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Gegroet medeforumleden

Sinds deze (warme) week valt mijn PC uit. Ik dacht eerst aan een probleem met de software, daarom heb ik de hele PC geformateerd, Windows7 er nieuw opgezet en Norton 2012 (beide 0rigineel).
Tot mijn verbazing blijft de PC echter uitvallen, gewoon na een tijdje ook als de processor niet belast word.. De kast is van binnen schoon en stofvrij..
Waar moet ik beginnen met zoeken? hoe weet ik of ik een probleem met bijv het moederbord of bijv de voeding heb? Apparaatbeheer geeft geen gele vraagtekens.

Hoop dat jullie me kunnen helpen..

Groet Ger

Hallo Ger. Krijg je nog stopfouten, lawaai, piepjes, enz enz. Het kan van alles zijn wat jezelf al zegt. ;)

Wat voor PC heb je? Kan het zijn dat je voeding te zwak is of de hardware te warm wordt?

Laatst bewerkt:
misschien kunt u speedfan downloaden en kijken hoe warm de pc wordt als hij te warm is kan hij ook spontaan uitvallen!

m.v.g Donny

download even speccy
Hiermee kan je makkelijk de temperaturen aflezen.
Om dat hier neer te zetten druk je op "Bestand" > "Publiceer Snapshot" > "Ja" en
dan kopieer je de link die daar staat en plak je hier.

Dank jullie voor jullie reacties! Ik ben vanmiddag naar Maastricht geweest en lees ze nu pas.

@manamana.. hij geeft geen enkele fout, piepje of iets dergelijks, hij valt gewoon in een keer weg :S
@timy.. Het is een HP Pavilion, ik heb nog nooit problemen met oververhitting gehad.
@donnypruymboom.. Dank voor je reactie, ik heb i.p.v. speedfan het programma van janco1997 gedownload.
@janco1997.. Dank voor je reactie
http://speccy.piriform.com/results/cEQpdIwYBJBHdWJVx1PNTYh

Temperaturen lijken mij normaal, ik zal de pc eens wat zwaarder gaan belasten om te kijken wat de temperatuur dan doet.

Groet Ger

Edit: ik heb bestanden uitgepakt, hierbij word de pc best slow, dus lijkt mij dat hij dan ook warmer moet worden, maar ook nu blijven de temperaturen normaal.
http://speccy.piriform.com/results/BAW3e00iPMIsFzc4ZdoQQCn

Laatst bewerkt:
Niemand?

Ik ben aant denken om hem voor reparatie weg te brengen naar de computerzaak op de hoek, zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden (zodat ze me niet om het oor slaan) :)

Groet Ger

Laatst bewerkt:
Ja wel dit is wat ik ervan denk.
In de meeste gevallen is het toch een warmteprobleem dat wordt veroorzaakt door een defecte ventilator. Zeer waarschijnlijk deventilator die op de processor zit, want als je gaat scannen dan wordt – niet alleen – die processor topzwaar belast en dat ontwikkelt extra warmte! Maak jede systeemkast even open en kijk even mee als je de PC opstart. Met eenstofzuiger en⁄of een bus perslucht kun je de vastgelopen ventilator nog wel opgang brengen, maar dat is niet aan te raden. Beter kun je gewoon een verse/nieuwe ventilator in de betere computerzaak kopen.
En nog beter is vervang meteen al je ventilators die je tegenkomt, dus óók die van de voeding. En als de systeemkast daar een speciale uitsparingvoor heeft, dan meteen een extra ventilator plaatsen. Laat hem verder even doormeten/nakijken.

Manamana dank je voor jou mededenken..

Ik begrijp dat je direct aan een vastgelopen ventilator denkt, ik houd de binnenkant van de kast altijd goed schoon, ook de ventilators, deze maak ik met perslucht, stofzuiger en kwastje altijd grondig rein.
Als ik naar de PC luister dan klinkt het ook goed, de ventilators draaien gewoon rond en ze zoemen heel zachtjes net als toen ik de PC kocht. Ik breng hem maandag naar de computer-boer om de hoek en laat hem daar doormeten..

Dank jullie nogmaals voor jullie hulp..
Ik zet dit topic op opgelost..

Groet Ger

Ja oke, ik twijfel niet aan je kennis hierover. Maar ik zou ook zo direct geen oorzaak weten. Of wellicht de voeding, kijk uit want daar zit vaak spanning op.

En het heeft vaak te maken zeg maar, de combinatie, warmte-ontwikkeling op de processor of op de videokaart. Oke succes ermee en vraag vorral wat het je gaat kosten zo ongeveer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan