Onderstaand probleem drijft mij tot waanzin, geen idee waar het vandaan komt, ik hoop maar dat hier iemand een slim idee heeft, zo ja, duizend maal dank.
Het probleem is dat mijn (vrij nieuwe) pc regelmatig uitvalt. Soms met allemaal ruis op het scherm, meestal gewoon uitval, alles zwart. Het komt voor dat het dagen niet voorkomt, maar meestal gebeurt het meerdere keren per dag. De momenten van uitval lijken totaal random, soms na 5 min. soms na 5 uur werken.. soms tijdens het tekstverwerken/internetten maar ook tijdens videobewerking of gaming.. het komt zelfs voor als ik zelfs NIETS op de PC doe en alleen Itunes muziek aan het spelen is.
Na elke crash moet ik opnieuw inloggen bij alle sites waar ik dat normaal niet hoef te doen. Misschien een gevolg van het niet correct afsluiten of een aanwijzing die iets met het probleem te maken kan hebben.
Na de laatste crashes, het speelt al een tijdje, begint Chromo en IE te zeuren over missende beveiligingscertificaten bij websites. Als ik Itunes opstart krijg ik de waarschuwing dat mijn systeemtijd niet goed staat. Misschien ook gevolgen van alle nare slechte afsluitingen of iets dat er mee te maken kan hebben.
In het logboek vind ik allemaal rare fouten:
Bv. De sessie ReadyBoot is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188
Of: De maximale bestandsgrootte voor de sessie ReadyBoot is bereikt. Het is daardoor mogelijk dat gebeurtenissen verloren gaan (niet worden geregistreerd) in het bestand C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl. De maximale bestandsgrootte is momenteel ingesteld op 20971520 bytes.
weet niet of dit komt door de uitval of een reden is voor de uitval...
Rond elke kritieke fout vind ik voor het moment suprême een aantal meldingen in het ACEEventLog,
0000000023: 2010-12-27 17:21:00:738 FAILED: ADL.ADL.ADL_DFP_AllowOnlyCETimings_Get
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.DeviceDFP.Graphics.Runtime.RT_DeviceDFP:
rivateRefresh processID:04632 threadID
) domainName
CCC.exe ) assemblyName
CLI.Aspect.DeviceDFP.Graphics.Runtime, Version=2.0.3981.38923, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
ook geen idee of het er iets mee te maken heeft...
Weet iemand waar ik naar zou moeten kijken om er achter te komen wat er speelt?
Iemand enig idee waar het vandaan zou kunnen komen?
Of nog beter, iemand een idee wat ik moet doen om het voor altijd op te lossen??
Hieronder wat specificaties van mijn systeem:
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium Versie 6.1.7600 Build 7600
Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz, 2801 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 0703, 9-2-2010 SMBIOS-versie 2.6
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen 7,97 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 4,50 GB
Totaal virtueel geheugen 15,9 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 12,6 GB
Ruimte voor wisselbestand 7,97 GB
Videokaart: ATI Radeon HD 5700 Series
Adaptertype ATI display adapter (0x68BE), compatibel met ATI Technologies Inc.
RAM-geheugen 1,00 GB (1.073.741.824 bytes)
Versie van stuurprogramma 8.801.0.0
Het probleem is dat mijn (vrij nieuwe) pc regelmatig uitvalt. Soms met allemaal ruis op het scherm, meestal gewoon uitval, alles zwart. Het komt voor dat het dagen niet voorkomt, maar meestal gebeurt het meerdere keren per dag. De momenten van uitval lijken totaal random, soms na 5 min. soms na 5 uur werken.. soms tijdens het tekstverwerken/internetten maar ook tijdens videobewerking of gaming.. het komt zelfs voor als ik zelfs NIETS op de PC doe en alleen Itunes muziek aan het spelen is.
Na elke crash moet ik opnieuw inloggen bij alle sites waar ik dat normaal niet hoef te doen. Misschien een gevolg van het niet correct afsluiten of een aanwijzing die iets met het probleem te maken kan hebben.
Na de laatste crashes, het speelt al een tijdje, begint Chromo en IE te zeuren over missende beveiligingscertificaten bij websites. Als ik Itunes opstart krijg ik de waarschuwing dat mijn systeemtijd niet goed staat. Misschien ook gevolgen van alle nare slechte afsluitingen of iets dat er mee te maken kan hebben.
In het logboek vind ik allemaal rare fouten:
Bv. De sessie ReadyBoot is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188
Of: De maximale bestandsgrootte voor de sessie ReadyBoot is bereikt. Het is daardoor mogelijk dat gebeurtenissen verloren gaan (niet worden geregistreerd) in het bestand C:\Windows\Prefetch\ReadyBoot\ReadyBoot.etl. De maximale bestandsgrootte is momenteel ingesteld op 20971520 bytes.
weet niet of dit komt door de uitval of een reden is voor de uitval...
Rond elke kritieke fout vind ik voor het moment suprême een aantal meldingen in het ACEEventLog,
0000000023: 2010-12-27 17:21:00:738 FAILED: ADL.ADL.ADL_DFP_AllowOnlyCETimings_Get
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Aspect.DeviceDFP.Graphics.Runtime.RT_DeviceDFP:

ook geen idee of het er iets mee te maken heeft...
Weet iemand waar ik naar zou moeten kijken om er achter te komen wat er speelt?
Iemand enig idee waar het vandaan zou kunnen komen?
Of nog beter, iemand een idee wat ik moet doen om het voor altijd op te lossen??
Hieronder wat specificaties van mijn systeem:
Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium Versie 6.1.7600 Build 7600
Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz, 2801 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. 0703, 9-2-2010 SMBIOS-versie 2.6
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen 7,97 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 4,50 GB
Totaal virtueel geheugen 15,9 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 12,6 GB
Ruimte voor wisselbestand 7,97 GB
Videokaart: ATI Radeon HD 5700 Series
Adaptertype ATI display adapter (0x68BE), compatibel met ATI Technologies Inc.
RAM-geheugen 1,00 GB (1.073.741.824 bytes)
Versie van stuurprogramma 8.801.0.0