PC valt zomaar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bacoman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2004
Ik heb sind een paar maanden een vreemd probleem met mijn PC. De PC valt op onregelmatige tijden zomaar uit (powerled blijft branden, de rest is uitgeschakeld).
Hij valt soms pas na een week en meestal in het weekend uit, maar hij begint nu bijna elke dag uit te vallen. :(
Er is zo'n 4 maanden geleden een nieuwe voeding in gegaan (omdat de PC met de oude niet meer wilde opstarten) en 2 weken na vervangen v/d voeding heb ik een Docsis kabelmodem gekregen en daarna zijn de problemen begonnen.
Zou dit alweer mijn voeding zijn of kan dit ook aan het MB of processor liggen. Het modem heb ik al omgeruild maar dit maakte niks uit.

Hopelijk heeft iemand een oplossing of een goede tip
Alvast bedankt
:thumb:

Wordt je processor niet te warm ? Werken alle coolers nog naar behoren? Videokaart werkt nog perfect?

Ja alles werkt nog goed, heb net nog alles voor de zekerheid gecontroleerd.
Heb PCprobe draaien en alles is heel stabiel.
Videokaart en geluidskaart heb ik omgewisseld met oude kaarten die ik had liggen maar dat maakt ook niets uit

Wat mij wel opvalt is dat als ik gebruik maak van internet (surfen/downloaden) dat die dan juist vaker uitvalt, maar tijdens een LAN-party heeft tie 3 dagen 24 uur lang aangestaan zonder problemen

Laatst bewerkt:
Na lang zoeken heb ik uiteidelijk het probleem gevonden.
Het had wel met koeling te maken maar het was de HDD die best warm werd.
Heb nu een nieuwe kast met betere koeling en het lijkt erop dat het probleem weg blijft

Na lang zoeken heb ik uiteidelijk het probleem gevonden.
Het had wel met koeling te maken maar het was de HDD die best warm werd.
Heb nu een nieuwe kast met betere koeling en het lijkt erop dat het probleem weg blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan