pc valt zomaar uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Ik heb ooit eens een pc aan iemand verkocht en daar windows xp opgezet.

een pentium III
584 mb ram (ongeveer)

Maar sinds een tijdje valt de pc zomaar uit.

Als hij aan het msnen is en pokeren bijv, dan valt de pc zomaar uit (valt meer dan 4x op een dag zegt ie)en daarna start hij opnieuw op.

Ik heb er nog niet naar gekeken, dat doe ik vrijdag.

Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn, zodat ik een beetje een idee heb of waar ik naar moet kijken.

alvast bedankt

Ik heb ooit eens een pc aan iemand verkocht en daar windows xp opgezet.

een pentium III
584 mb ram (ongeveer)

Maar sinds een tijdje valt de pc zomaar uit.

Als hij aan het msnen is en pokeren bijv, dan valt de pc zomaar uit (valt meer dan 4x op een dag zegt ie)en daarna start hij opnieuw op.

Ik heb er nog niet naar gekeken, dat doe ik vrijdag.

Wat zouden de oorzaken hiervan kunnen zijn, zodat ik een beetje een idee heb of waar ik naar moet kijken.

alvast bedankt

* klik op deze computer
*rechtermuisklik eigenschappen
*tabblad geavanceerd
*dan naar opstart en herstel instellingen

Dan automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

dan bevestigen met ok.

Nu krijg je geen herstarts meer maar een blauw scherm met een stopcode.

Post de error die je krijgt hier.

de mensen hebben de hele code overgetypt en hieronder is de foutcode te zien:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikanr voor een bijgewerkte vesrie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update.

Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakele en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavenceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

***STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0xF4D9786B, 0xF5A9FBE8, 0xF5A9F8E8)

*** kmixer.sys - Address F4D9786B base at F4D7A000, DateStamp 3d6ddc1c

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.

De fysieke geheugendump is voltooid.

Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp

Ik heb nog gekeken, maar schijfruimte heeft de pc nu wel weer genoeg, want heb heel wat verwijderd en overgezet. verder heb ik niks raars kunnen vinden, bij mij was er niks gebeurd, maar toen ik weg ging, kwam het blauwe scherm weer.

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou persoonlijk de koeling eens controleren .(korrekte werking ventilatoren)

Meestal zijn deze sypmtomen te wijten aan stofophoping.

Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik zou persoonlijk de koeling eens controleren .(korrekte werking ventilatoren)

Meestal zijn deze sypmtomen te wijten aan stofophoping.

Peter

voor zover ik weet is die pc niet erg stoffig, maar ik zal er even naar kijken, want ik heb hier een busje met lucht....en zal even schoonspuiten......

Eerste probleemoplossing van Microsoft. (Scroll door naar beneden voor "kmixer.sys".)
Tweede serie probleemoplossingen van Microsoft, gezocht op stopbericht 0x0000007E.

NB: je hebt XP op die PC geinstalleerd, was dat een legale kopie, waar nu SP2 op zit en alle updates daarna?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan