PC van 32 naar 64bit 'ombouwen'....

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Ik heb een pc die draait op Xp/32 bit, maar wil nu een 'upgrade' naar 64bit. Kan iemand kort uitleggen how & what to do?
 
Indien je hardware het aankan, zul je een schone installatie moeten doen van een 64BIT Windows. Denk wel erom het nodige eerst te back-uppen.
 
Dat weet ik dus niet zeker... als het kan liever xp aanhouden(voor het gemak), maar als dat lastig combineert dan win7...?
 
welke versie van Mudbox denk je te gaan draaien?
 
Je moet het zo zien:
(Een vergelijking. Zoals iedere vergelijking gaat die op punten de mist in, maar illustratief is deze wel.)

Een 32 bit computer kun je vergelijken met een 4 baansnelweg.
Een 64 bit computer kun je vergelijken met een 8 baansnelweg.

Als je een 32 bits moederbord hebt en je wilt er een 64 bit van maken dan zul je wat baantjes er bij moeten maken.....en een andere processor en.....en....en....

Heb je een 64 bit moederbord en je draait een 32 bit windows versie kun je zeggen dat bepaalde banen niet gebruikt worden.
Dan hoef je alleen een 64 bits versie te installeren om deze te kunnen gebruiken.

Of je winst dan duidelijk merkbaar is is maar de vraag. Ook de hoeveelheid aanwezig geheugen speelt een rol.

Als je daar tijd en geld aan wilt besteden, is een nieuw moederbord, processor en geheugen en een andere windows versie het overwegen waard.
Dan kan het ook nog zijn dat je de drives (harde schijf en brander) niet meer zomaar kunt gebruiken. Die zijn in de jaren overgegaan van parallel naar een seriële aansluiting.
Dan zou je al een stukje electronica moeten aanschaffen om dat te laten werken.
Als de printer geen usb printer is kan het zijn dat dat ook niet werkt. Er zijn moederborden die die aansluiting niet meer hebben. Dus alweer extra electronica nodg.

Dus van 32 naar 64 bits kan problematisch zijn.
 
De 64-bits versie van Windows XP is wel een stuk schaarser dan de 32-bits versie en is alleen in het Engels beschikbaar. Ook lopen de Service Packs voor Windows XP Professional x64 Edition maar tot 2.
 
Bedankt allen alvast voor de snelle reacties/tips. Ik heb even de specs van mijn systeem hieronder geplakt (thanks Whittey ;-)) ....
Operating System
Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP3
CPU
AMD Athlon 64 X2 4600+ 40 °C
Windsor 90nm Technology
RAM
2,00GB Single-Channel DDR2 @ 267MHz (4-4-4-12)
Motherboard
NF-MCP61 (Socket AM2 ) 40 °C
Graphics
PHILIPS 202P7 (1152x864@85Hz)
64MB GeForce 6100 nForce 405 (nVidia)
Hard Drives
298GB Hitachi HDT725032VLAT80 (ATA) 27 °C
Optical Drives
AOPEN DUW1608/ARR
Audio
Realtek High Definition Audio
 
Je hebt voor Mudbox minimaal 4 Gb ram nodig en Windows 7. XP staat niet bij de eisen en wordt dus niet ondersteund.
Ook zie ik dat je een zwak videokaartje hebt. De videokaarten die worden aanbevolen (en dus ook worden ondersteund), zijn speciale kaarten voor beeldbewerking. Waarvan de zwakste kaart rond de 450 euro zit.

Als ik eerlijk moet zijn voor het programma Mudbox, dan zou ik die niet op jouw PC zetten. Dit zal niet gaan werken omdat je hardware te zwak en te oud is.

Zelfde is voor ZBrush. Dit is ook een erg zwaar programma.
 
Laatst bewerkt:
Op een ander moederbord met dezelfde processor (AMD Athlon 64 X2) draai ik win 7 ulimate 64
Loopt als een trein.

Ik heb wel eerst alle drivers van mijn moederbord gedownload, deelwijze van vista en in een map gezet.
Daarna ben ik naar apparaatbeheer gegaan en heb stuk voor stuk alle drivers uit de gewonloade map laten updaten.
Loopt perfect.
 
Dank voor je aanvullende info, dat helpt me verder! Dan weet ik dat ik met mijn huidige ('old school') systeem niet echt met 3D software verder kom... Is er iemand die me dan tenslotte nog wat specs kan geven wat ik als systeem zou moeten hebben voor de 3D zooi?
 
Wat wil je er aan uitgeven? 1500 ~ 2500 euro zit je namelijk al snel aan, aangezien er special dure videokaarten in moeten.

Wil je dit echt goed door zetten dan zal de videokaart een paar duizend euro kosten.

Via de site van Mudbox adviseren ze als minimum dit systeem: http://www.dell.com/us/business/p/precision-t7600/fs
 
Laatst bewerkt:
@Woutertjuh
Ik zal het 3D spul voornamelijk gaan gebruiken voor 3Dmodelling, en niet voor het maken van (ingewikkelde) 3Danimatie...
 
Er zijn bedrijven dit speciaal voor dit soort dingen (3d, rendering ..) pc's (work-stations) hebben gemaakt/ontwikkeld.
Die kun je oa hier vinden.http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/syscert?id=18844534&siteID=123112
vul bij 2 daar je programma in (Mudbox)
vul vervolgens je programmaversie in (2012, 2013, 2014)
Klik vervolgens welk OS je hebben wilt en je ziet dat er vele mogelijkheden zijn...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan