PC vast op BIOS-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

zack02

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Mijn pc blijft steken op het BIOS-scherm. Er staan een aantal mogelijkheden op het scherm:
- F10 = setup
- Esc = boot menu
- F11 = System Recovery
- F9 = Diagnostics

Als ik op één van de knoppen druk gebeurt er echter niets.

Ik heb het moederbord al gereset met behulp van de jumper en ik heb ook eens de batterij van het moederbord eruit gehaald.

Als ik de harde schijf loskoppel dan geraak ik wel in het BIOS, maar vraagt hij uiteraard "reboot and select proper boot device".

Ik heb een vermoeden dat de harde schijf beschadigt is na mijn register "schoongemaakt" te hebben met ccleaner. :(

Ik heb ook eens geprobeerd om de windows 7 cd erin te steken terwijl de HDD is losgekoppeld en deze dan nadien terug te koppelen wanneer windows het vraagt, maar dan vindt hij hem niet.

Is er een mogelijkheid om de HDD te formatteren of zal ik een nieuwe moeten kopen?

Alvast bedankt,

ZACK :)

Je vermoeden is onterecht, een stukje software als ccleaner kan niet je hardeschijf "stuk" maken.
Het is eerder een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden.

Wat je kunt proberen is de schijf aan een andere pc te koppelen en dan te kijken of je de schijf kunt benaderen en of wissen.
Maar waarschijnlijk is je schijf defect en dient deze vervangen te worden.

Opstarten met de Win7 installatiedvd en opstartherstel uitvoeren, lukt dat ook niet?

Nee, herstellen met windows 7 cd lukt ook niet. Er komt een foutmelding op. Op de pc staat wel windows vista, maar ik heb enkel een cd van windows 7. Bovendien denk ik dat hij de harde schijf gewoon niet vindt. Ik geraak immers enkel bij het installatiescherm van windows 7 als ik de pc start met de HDD losgekoppeld. Nadien koppel ik hem weer vast, maar dan vindt hij hem waarschijnlijk dus niet.

Laatst bewerkt:
1 ding is zeker, h4rstellen doe je dan met de Vistadvd.

Oké, ik ben aan een vista recovery cd geraakt. Ik heb opnieuw eerst mijn HDD losgekoppeld anders lukt het niet. Eenmaal ik gekozen had voor "herstel mijn computer" heb ik hem terug aangesloten. Er kwam een foutmelding op met een bericht in de zin van "deze computer kan niet worden hersteld".

Nadien probeerde ik ook eens "een memory test" en "terugkeren naar een vorig herstelpunt", maar ook dat lukte om een onbekende reden niet.

Ik heb ook eens de HDD van een andere pc gekoppeld en dan vroeg hij voor een opstartherstel. Dat deed ik, maar ook dat werd door een onbekende reden onderbroken. De HDD van de andere pc had wel windows 7 erop en niet vista.

Misschien kan ik eens proberen met een nieuwe lege hdd, zonder OS erop? Of moet ik eerst nog een paar andere dingen proberen om zeker te zijn dat het aan de HDD ligt? Anders ben ik van plan om een nieuwe te kopen...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan