Pc verbeteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Milanvd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Middag,

Mijn pc is redelijk aan het verouderen, dus wilde met (één of) meerdere onderdelen daar wat aan doen.

Het doel van de upgrade is dat eventuele nieuwe games wat beter speelbaar zijn. (denk aan COD en Battlefield e.d.)

Een budget heb ik niet helemaal aangezien ik geen benul heb wat het allemaal kan gaan kosten. Maar laten we het binnen de perken houden.. ;)

De reden dat ik het hier vraag is dat ik geen verstand heb van welke onderdelen met elkaar bruikbaar zijn en welke niet

Spec's:
- MSI K9N Neo-f, n-Force 550 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
- Twinmos 1024MB DDR2 (2x512MB) PC5300 667 MHz CL5 Dual Channel Kit
- Seagate 160 GB SATA II 7200RPM 8MB Barracuda 7200.9 (ST3160211AS)
- AMD Athlon 64 X2 3600+ (AM2, 2x1.8GHz, 5012KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
- Sapphire HD4850 512MB Dual Slot
- AOpen QF50A (ATX, 350W)
- Draai op dit moment XP Prof. met SP3
- Als scherm gebruik ik een Samsung tv (SyncMaster 2333HD)

Op aanraden van een vriend heb ik 1,5 jaar geleden de "Peak GeForce 7600GS 256MB (DVI,TV-OUT,PCI-E)" ingeruild voor de bovenstaande Sapphire.

Info, tips en ander kundig informatie is welkom!

bvd,
Milan

ik denk dat je het beste kan gaan kijken naar een geheel nieuwe pc. het probleem is namelijk dat vrijwel alles aan de trage kant is, vernieuw je dan een product, zal de rest alsnog de boel flink ophouden.

anders gezien is het een ook soort domino-effect, wil je een nieuwe processor, moet je ook een nieuw mobo hebben omdat ze niet compatible zijn. vervolgens moet je weer nieuw ram hebben omdat dit niet op je nieuwe mobo past... and so on.

het best ben je uit als je gewoon een nieuwe pc koopt/samenstelt.

Bedankt voor je reactie, een antwoord als dit had ik nog niet gehad. Hier heb ik wat aan.

Op een ander forum had ik dit als reactie gekregen:

Denk dat een upgrade kit erg geschikt is voor jouw systeem en dan evt. nog een betere videokaart.

http://www.alternate.nl/html/produc..._2300-4GB/541785/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

en een ander antwoord:

]een tip koop deze upgrade kit en een tweede hd 4850 erbij voor crossfirex
upgrade kit http://www.alternate.nl/html/produc...4_955-4GB/546562/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

een hd 4850 van marktplaats natuurlijk je kunt hem namelijk niet meer kopen in de winkel
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&ftb=1&searchmode=marktplaats&q=hd+4850&qsf=0&submit1=Zoek

zelf uitzoeken welke natuurlijk.

alleen moet je een andere voeding voor crossfire dus denk aan dit http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Voedingen&l2=meer+dan+600+Watt en dan ben je klaar

wat is jou reactie hierop?

Laatst bewerkt:
je 350W voeding gaat dat niet trekken, ik ben het eens met example 5 je kan het best eeen nieuw systeem kopen. Ben je net zo duur uit maar wel alles nieuw.

*Knip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik sluit me er bij aan; helemaal overnieuw beginnen. Alles moet vervangen worden om nog redelijk te kunnen gamen. Ik neem trouwens aan dat het om Modern Warfare 3 en Battlefield 3 gaat?

Als je wil dat wij een nieuwe pc voor je samenstellen, wil je dit lijstje dan zo compleet mogelijk invullen?
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je, of heb je er al een (en welke is dit dan?)
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Ik sluit me er bij aan; helemaal overnieuw beginnen. Alles moet vervangen worden om nog redelijk te kunnen gamen. Ik neem trouwens aan dat het om Modern Warfare 3 en Battlefield 3 gaat?

Als je wil dat wij een nieuwe pc voor je samenstellen, wil je dit lijstje dan zo compleet mogelijk invullen?
Budget - staat in mijn post; niet echt een budget.
Doel - staat in mijn post; nieuwe games als codmw (3) en bf (3).
Omgeving - liever iets zachter, maar opzich muisstil is ook niet nodig.
Assemblage - mijn huidige pc heb ik door een vriend in elkaar laten zetten, dus dat kan dit keer gewoon weer.

Besturingssysteem - xp prof met sp3. maar overstappen naar een nieuwe (windows 7) is ook een optie als dat beter is.
Opties / randapparatuur - geen specifieke hardware die erin moet zitten, maar het moet aansluiten bij mijn oude spul. en hardware van een oude pc... zie eerste bericht... verder geen wensen.

Als je BF3 wil spelen moet je sowieso overstappen op win7. Win XP word niet onderstuend door BF3

Niet echt een budget?
Dus als ik een pc samenstel met 2 SSD's van 256 GB (2 x 500 euro) in raid, 2 x nVidia GTX580 (2 x 500 euro), een Intel Core i7 990 processor (1000 euro), 12 GB DDR3 (100 euro) en een uitgebreid moederbord van 200 euro kies, koop je hem ook?

Je zal toch echt een indicatie moeten geven.. Al is het maar iets in de zin van 'niet duurder dan 1000 euro'.

P.s.: prijzen zijn indicatief natuurlijk..

@milanvd, mijn reactie daarop? tsja, een upgradekitje is altijd leuk en lijkt goedkoop, maar je zult jezelf alleen maar in de vinger snijden. je denkt namelijk weer 'even vooruit te kunnen' door bijvoorbeeld een nieuwe videokaart te kopen, maar dan houd je processor de boel weer tegen. zodoende kom je weer terecht op het domino-effect uit mijn eerste post.

afhankelijk van je budget moet je zelf beslissen wat je wilt.

ik heb in een ander topic dit setje samengesteld voor iemand:

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1079879908

persoonlijk zou ik de i5 2500k nog omruilen voor een i7 2600k (de persoon in het andere topic wou per se de i5, god mag weten waarom), en zou ik een ssd erin zetten.

met dat systeem kan je jaren vooruit! (ik heb dezelfde videokaart toevallig vandaag binnen gekregen, en heb dirt 3, cod black ops en assassins creed allemaal op full hd en met de hoogst mogelijke settings kunnen spelen met een zeer fraaie fps).

ik denk dat je beter eenmali 700-800 euro kunt uitgeven, dan dat je nu een upgrade koopt van 200 euro en uiteindelijk toch meer moet uitgeven omdat het alsnog niet werkt zoals jij dat wilt.

oftewel, dit setje is ongeveer wat ik momenteel heb, weliswaar heb ik een iets uitgebreider moederbord (p8z68 pro) en een wat andere behuizing etc, maar dit setje zou ik zeker een aanrader vinden als je even flink vooruit wilt:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1079879910

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan