pc verbruikt veel geheugen en wordt snel warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

sinds een paar dagen heb ik een beetje vreemd probleem met mijn pc, als ik hem even aanzet gaat hij na een tijdje hard lopen koelen (de fans gaat dus harder draaien etc etc)... vreemd genoeg doet hij dat wanneer mijn pc gewoon idle is. ik gebruik ook opeens zon 50% van de processor en het geheugen, terwijl ik dus helemaal niets aan het doen ben.

ook mijn virusscanner is niet bezig, en defragmentatie enzovoort ook niet... als ik bij processen kijk staat er dat system en niet actieve blabla allebei zon 50 van de processor gebruiken, en svchost gebruikt het meest werkgeheugen: 144.616kb.

afgezien dat system opeens heel veel processor meepakt zie ik niks vreemds, ook als ik de stekker (het is een laptop) eruit trek, en hem dus puur op de batterij laat draaien worden de fans meteen een stuk rustiger...

weet iemand waar dit aan kan liggen of waar ik kan zien wat er precies voor systeemtaken worden uitgevoerd?

Hoi,
dat zou te maken kunnen hebben met de energiebeheerinstellingen van je laptop, dat bepaalde taken op de achtergrond alleen worden uitgevoerd als je laptop aan de stroom hangt. Daar zou ik als eerste eens gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Hoi,
dat zou te maken kunnen hebben met de energiebeheerinstellingen van je laptop, dat bepaalde taken op de achtergrond alleen worden uitgevoerd als je laptop aan de stroom hangt. Daar zou ik als eerste eens gaan zoeken. Wist je trouwens dat Win 7 standaard zo'n +/- 30 processen gepland heeft staan?

ik heb even gecheckt maar dit haalt ook niks uit, het enige wat gebeurt is dat de fans wat minder geluid lijken te maken, maar het processor en werkgeheugen gebruik blijft nagenoeg hetzelfde

Dan moet je het proces proberen te achterhalen die de processortijd daadwerkelijk gebruikt, dat kun je het beste doen met dit programma of deze van dezelfde maker waar in # 2 naar werd verwezen maar in dit geval wel het juiste programma.

Laatst bewerkt:
ik heb ze allebei gedownload, had net even herstart wegens nieuwe updates nu doet hij het dus even niet (de laptop doet het juist wel, maar het probleem is er dus momenteel niet :P)... ik ga wel even kijken als het probleem zich weer voordoet

tot zover bedankt

Als het probleem zich weer voordoet moet je er iig met een van die twee achter kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan