PC vergeet na uitzetten alles weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boukattan

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Mijn collega heeft 2 computers die na uitzetten alle geïnstalleerde programma's weer kwijt is.

Dus ik installeerde op zowel de Sony notebook als de Dell 4400 desktop dingen en na herstart was alles verdwenen.

Ik probeerde Mozilla Firefox erop te zetten, en AGV 7.5 naar 8.5 te zetten maar lukte ook niet.

Hoe kunnen 2 computers dingen vergeten?
Als 1 begrijp ik het nog, welk programma kan de oorzaak zijn?
Of is het een foute instelling.

de harde schijven zijn minder dan 30% gevuld dus dat kan dus ook niet.
Heeft iemand een idee?
Zelfs de gestuurde mailtjes verdwijnen, dus de oude bleven maar geen nieuwe meer!

Weet iemand hoe wat dit spook programma is?

Ik weet helaas tekort engels voor deze kaart.

Maar hoe kan het probleem dan op 2 computers tegelijk komen.
Dit zijn totaal andere computers en wat is deze kaart dan?

Ik vermoed dat er een fout programma op beide zit.
Maar wat zou dat kunnen zijn?

Trek de kast open van de machines en kijk wat voor hardware erin zit. vermoedelijk zit er in beide machines een PCI kaartje waarvan het nut 123 niet bekend is.

Ik ben nog nooit software tegen gekomen die deze symptomen in deze snelheid (een herstart) kan veroorzaken....

Helaas, in de Dell 4400 zit alleen
Netwerkkaart voor internet verbinding.
Videokaart (ander slot)
Verder alle sloten nog leeg.

De Sony laptop is lastiger openen en zou dan een ingebouwde moeten hebben.
Verder ben ik nog nooit een onduidelijke PCI kaart tegengekomen met onbekende functie.
Wel een apart deel op harde schijf voor herstel maar nooit iets op PCI kaarten.

Kan het ook op moederbord zitten bij bepaalde zoals bovengenoemde, en waarom
zou het dan jarenlang goed werken en nu plotseling 2 computers met hetzelfde probleem?

Deze 4 en 5 jaar oude hadden het probleem dan toch eerder en niet gelijk moeten hebben.
Daarom vermoed ik dat een geinstalleerd programma fout moet zijn.

Ik heb op beide Grisoft Free 7.5 staan die nog goed werken en geen virus na scan gaven, en de update naar 8.5 die ik kreeg aangeboden van de antivirus ophalen lukte maar na herstart of volgende dag is deze update naar 8.5 weer weg en staat 7.5 er weer op.

Of is er iets met systeemherstel?
Kan dit Windows programma zelf dingen terug zetten wat we normaal zelf moeten doen als er iets fout ging?
Alle 2 draaien nu op XProffessional-NL

Na de oude harde schijf terug zetten van Sony notebook met XPhome France was deze weer foutloos en alles werkte.
Daarom denk ik aan software en niet deze kaart.
Dus als ik de Franse XP erin zette gaat alles goed.
Alle zoals Grisoft 8.5 en diverse andere programma's blijven dan wel staan.

Alleen is mijn Frans zo slecht, een notebook met woordenboek waar diverse Computer woorden niet in staan is lastig.

De Dell heeft tevens op gedeelde harde schijf nu Ubuntu 8.04 draaien en dat gaat wel foutloos.
Alleen moet deze persoon dit nog leren en zijn kinderen hebben vele windows programma's en school waar Windows noodzakelijk voor is.
Onder Wine draaide helaas niet alles.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan